Hartelijk dank voor je interesse. Helaas is de reactietermijn verlopen en is het niet meer mogelijk te reageren op deze inhuuropdracht.
Archiefinspecteur - Gemeente Delft
Vragen over deze opdracht? Neem contact met mij op!
Opdracht
Archiefinspecteur
Gemeente Delft
Aanvraagnummer
575
Duur
tot 31 december 2016
Optie tot verlenging
Mogelijk maar nog niet bekend
Uren per week
28
DAS opdracht
Nee
Start
z.s.m.
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Zuid-Holland
Verloopt op
maandag 8 februari 2016
Tijd & agenda
09:00 uur  
company logo
Beschrijving

Delft. Laat zien wat je kan
Delft is een innovatieve en moderne werkgever. Talent krijgt alle kans zich te ontwikkelen. De dynamiek van Delft vraagt om professionals met initiatief, ambitie, betrokkenheid en een actieve, open instelling. Vakmensen die weten in te spelen op een steeds sneller veranderende omgeving. Er heerst een toegankelijke en informele werksfeer waar samen hard gewerkt wordt aan het bereiken van resultaten voor de stad en het bestuur.

Voor het team Archief zoekt de gemeente een archiefinspecteur met de volgende resultaatgebieden en activiteiten.

Resultaatgebied: het uitvoeren van de archiefwettelijke taken

  • Signaleert wettelijke en vakinhoudelijke ontwikkelingen die van belang zijn voor de gemeentelijke organisatie.
  • Houdt toezicht op het beheer van de gemeentelijke archieven die nog niet zijn overgedragen.
  • Adviseert op het gebied van het archiefbeleid voor alle aangesloten gemeenten.
  • Adviseert de archiefbeherende afdelingen op het vlak van beheer van archieven, ook over de inrichting en toepassing van (digitale) archiefsystemen.
  • Adviseert over de openbaarheid van archieven.
  • Voert controle en toezicht uit op de toepassing van de regelgeving en de systemen.
  • Bereidt de overdracht of bewaarneming van archieven en verzamelingen voor.

Resultaatgebied: het volgen en implementeren van digitale ontwikkelingen

  • Is specialist op het gebied van digitaal archiefbeheer.
  • Volgt landelijke en internationale ontwikkelingen op dit gebied en neemt het voortouw die kennis over te brengen op archiefmedewerkers en medewerkers van de gemeenten
  • Organiseert de bewaring en toegankelijkheid van digitale archieven (zgn e-depot)

De functie
De inspecteur voert onder verantwoordelijkheid van de gemeentearchivaris het toezicht uit op de naleving van de Archiefwet over de niet overgebrachte archieven in beheer bij de gemeentelijke organen. Voert daarbij inspecties uit en maakt inspectieverslagen en destilleert aanbevelingen uit zijn bevindingen. De inspecteur geeft voorlichting over (de uitvoering van) wet- en regelgeving en over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van informatievoorziening en – technologie.

De werkplek
Team Archief Delft is onderdeel van de Directie Erfgoed Delft. Archief Delft voert ook het beheer en de archiefinspectie uit voor de archieven van de gemeentes Rijswijk, Pijnacker-Nootdorp en Midden-Delfland.

Knock out-criterium

  • Afgeronde opleiding Archivistiek A en/of B

Gunningscriteria (weging)

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met genoemde werkzaamheden (35%)
  2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het werken bij een gemeente (25%)
  3. Aantoonbare kennis van digitaal informatie- en archiefbeheer, blijkend uit relevante werkervaring (20%)
  4. Aantoonbare kennis van inspectiewerk, blijkend uit relevante werkervaring (15%)
  5. Selectiegesprek in tweede beoordelingsfase (5%)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende percentage geheel toegekend. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase. De gemeente behoudt zich het recht voor geen van de kandidaten  aan te nemen.

In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaat die in deze vergelijking als beste wordt beoordeeld, wordt uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties.

  • Opbouwen en onderhouden van relaties
  • Probleemanalyse
  • Omgevingsbewustzijn
  • Impact
  • Goede sociale en communicatieve vaardigheden

Marktplaatskosten
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,75 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: nader in overleg te bepalen.

Planning
De gesprekken bij de gemeente worden in overleg gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de marktplaatsopdracht.

Overige informatie
ZZP-ers die reageren dienen in het bezit te zijn van een geldige VAR wuo of VAR dga. De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot 29 januari. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op 1 februari gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Vragen

  1. Vraag: Waar ligt het zwaartepunt van uw behoefte. Op het digitale aspect of bij de archiefwettelijke taken? Beide onderwerpen (digitaal en archiefwettelijk) liggen qua expertise uit elkaar, vandaar: In hoeverre is het bespreekbaar dat deze opdracht door twee personen wordt uitgevoerd, met allebei hun eigen resultaatgebied?
    Antwoord: Het zwaartepunt ligt bij beide onderdelen in gelijke mate. Verdeling van de functie over twee personen/kandidaten is onwenselijk en niet toegestaan.
  2. Vraag: U vraagt om een opleiding Archivistiek A en/of B. Mag dit ook vergelijkbaar werk- en denkniveau met aanvullende referenties en bewezen werkervaring zijn?
    Antwoord: Nee.
  3. Vraag: U vraagt om 28 uur inzet per week. Mag er 3 dagen om 4 dagen worden gewerkt?
    Antwoord: Ja.
  4. Vraag: Wanneer verwacht u te starten met de werkzaamheden?
    Antwoord: Zo spoedig mogelijk.

De reactietermijn van deze marktplaatsopdracht duurt tot maandag 8 februari 2016, 9.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.