coordinator Basisregistratie Ondergrond (BRO) - Provincie Overijssel
Vragen over deze opdracht? Neem contact met mij op!
Opdracht
coordinator Basisregistratie Ondergrond (BRO)
Provincie Overijssel
Aanvraagnummer
24953
Duur
6
Optie tot verlenging
Mogelijk maar nog niet bekend
Uren per week
16
DAS opdracht
DAS Talentenregio
Start
12 januari 2026
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Overijssel
Verloopt op
woensdag 10 december 2025
Tijd & agenda
09:00 uur  
company logo
Beschrijving

Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Beschrijving Publieke Dienstverlening
De afdeling Publieke Dienstverlening houdt zich bezig met de uitvoering van het provinciaal grondbeleid, verstrekt subsidies en vergunningen en is verantwoordelijk voor toezicht en handhaving. Daarnaast ondersteunt zij het provinciaal beleid met beleidsonderzoeken, analyses en (GIS-) dataverwerking. De afdeling is een vliegwiel en verbinder als het gaat om het stimuleren van klantgerichte dienstverlening.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Vergunningverlening, Handhaving, Grondzaken, Subsidieverlening, DIGI (Data, Informatie, GIS & Innovatie) en Onderzoek & Advisering. 

Opdracht

centrale coördinator voor de Basisregistratie Ondergrond (BRO) binnen provincie Overijssel.

je werkt aan het coördineren en bevorderen van o.a. het wettelijk verplicht leveren (bronhouderschap) en het effectieve gebruik (afnemerschap) van de Basisregistratie Ondergrond (BRO) gegevens binnen provincie Overijssel. Hiervoor ben je actief betrokken bij de ontwikkelingen op het gebied van wet- en regelgeving met betrekking tot de Basisregistratie Ondergrond (BRO) en de impact daarvan op de organisatie, zoals bij de implementatie van de omgevingswet en bij bestuurlijke thema’s als grondwaterproblematiek en de aanleg van infrastructuur.

Taken en verantwoordelijkheden:

  1. Je werkt aan het opbouwen en onderhouden van goede relaties tussen team DIGI en andere organisatie-onderdelen.
  2. Advies en ondersteuning: Je fungeert als vraagbaak voor alle eenheden binnen de organisatie met betrekking tot de wettelijke verplichtingen van de BRO.
  3. Overzicht en coördinatie: Je hebt een totaaloverzicht van de inwinning van ondergrondgegevens, de leveringen aan de Landelijke Voorziening BRO, het gebruik van de gegevens en andere BRO-gerelateerde processen. Je zorgt ervoor dat deze processen goed op elkaar afgestemd zijn.
  4. Begeleiding van eenheden: Je begeleidt de verschillende eenheden binnen de organisatie bij de impact van de wet- en regelgeving van de BRO, zowel nu als in de toekomst.
  5. Promotie van BRO-gebruik: Je stimuleert het gebruik van de BRO en benadrukt de mogelijkheden van eenmalig inwinnen en meervoudig gebruik van ondergrondgegevens inclusief de samenhang met de andere basisregistraties
  6. Kwaliteitsbewaking: Je bent verantwoordelijk voor het signaleren en bespreekbaar maken van onjuiste aanlevering en onjuist gebruik van BRO-gegevens door de eenheden. Indien nodig escaleer je.
  7. Externe samenwerking: Je onderhoudt contacten met externe partijen die betrokken zijn bij de BRO, zoals landelijke overheidsinstellingen, sondeerbedrijven, softwarehuizen en ingenieursbureaus.
  8. Inrichten en operationaliseren van werkprocessen rond de BRO

Jouw profiel

  • Kennis van de BRO
  • Ondernemend.
  • Samenwerkingsvaardigheden: Je hebt een sterk gevoel voor het projectmatige. Je bent in staat om verschillende belanghebbenden bij elkaar te brengen en gezamenlijk doelen te bereiken.
  • Analytisch denkvermogen.
  • Communicatieve vaardigheden: Je bent in staat om effectief te luisteren en te communiceren met verschillende bedrijfstakken. Je spreekt als het ware meerdere 'talen'.
  • Omgevingssensitiviteit: Je hebt oog voor de omgeving waarin je werkt en kunt goed inspelen op de belangen en behoeften van verschillende stakeholders.
  • Hands-on mentaliteit: Je bent niet bang om met je laarzen in de klei te staan of samen te werken met zowel terreinmedewerkers als IT-experts. Je bent in staat om de uitdagingen op het gebied van data-uitwisseling aan te pakken.

Verder heb je…

  • Minimaal een hbo werk- en denkniveau;
  • Je hebt kennis van IT-services en affiniteit met zowel binnen- als buitenwerkzaamheden.
  • Je kunt op strategisch-tactisch niveau opereren en advies geven op beleidsniveau.
  • Je hebt ervaring met het leiden en/of coördineren van (deel)projecten.

Vereisten / knock-outcriteria
1.  Een maximum uurtarief van €120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau 
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 6 jaar met Basisregistratie Ondergrond (BRO) bij een overheidsinstelling

4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring  in de afgelopen 8 jaar in een coordinerende rol bij een overheidsinstelling 

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met externe partijen die betrokken zijn bij de BRO, zoals landelijke overheidsinstellingen, sondeerbedrijven, softwarehuizen en ingenieursbureaus (30 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met het Inrichten en operationaliseren van werkprocessen rond de BRO (30 punten)
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar in een coordinerende bij een overheidsinstelling (30 punten) 
8. Aantoonbare werkervaring met het geven van advies op beleidsniveau binnen een overheidsinstelling (10 punten) 

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

- communicatieve vaardigheden
- Analytisch
- verbindend

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
“Flextender beoordeelt de cv’s op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling”. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Standplaats: Zwolle

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 18 december 2025 De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 12 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 1 december 2025 09:00 . De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 3 december 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij Flextender via uw Flextender account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 10 december 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Nota van inlichtingen
1) Kunt u toelichten welke specifieke informatie en vormgeving u verwacht van de referenties die bij de inschrijving voor deze opdracht moeten worden ingediend? Zijn er inhoudelijke criteria waaraan de referenties moeten voldoen, bijvoorbeeld met betrekking tot de aard van de werkzaamheden, het type organisatie, of de mate van betrokkenheid bij BRO-gerelateerde projecten? Daarnaast hoor ik graag of er een vast format of sjabloon is dat gebruikt dient te worden voor het aanleveren van deze referenties. 2. Wij zien in de uitvraag dat er bij gunning gevraagd wordt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG), een geheimhoudingsverklaring, een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) en eventueel een SROI-bijlage. Kunt u toelichten of deze documenten direct bij inschrijving moeten worden aangeleverd, of pas na gunning van de opdracht? En geldt dit voor alle genoemde documenten, of zijn er uitzonderingen? 3.In de planning staat dinsdag 18 december voor een gesprek. Is het donderdag 18 december of dinsdag 16 december?
REAGEER OP DEZE OPDRACHT STEL EEN VRAAG
Stel een vraag over deze opdracht

Er kunnen helaas geen vragen meer gesteld worden.