Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Hengelo mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Hengelo. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Hengelo merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Gemeente Hengelo
Gemeente Hengelo is een dynamische organisatie met ruim 900 gedreven medewerkers die zich inzetten voor een leefbare, ondernemende en innovatieve stad. Met meer dan 80.000 inwoners zijn we groot genoeg voor uitdagende projecten en klein genoeg om wendbaar te blijven.
Als opdrachtgever bieden we een professionele en collegiale werkomgeving, waar samenwerken, initiatief en resultaatgericht werken centraal staan. We hechten veel waarde aan innovatie en ontwikkeling, zowel binnen onze organisatie als in de samenwerking met partners.
Wij zoeken professionals die samen met ons willen bouwen aan de toekomst van Hengelo. Werken voor onze gemeente betekent een bijdrage leveren aan een stad met karakter, ambitie en een sterke gemeenschapszin.
Opdracht
Als Informatie adviseur ben je de spil van deze informatiekundige opgaven. Je vertaalt business vraagstukken naar informatiekundige oplossingen in een portfoliogestuurde omgeving. Je staat in nauw contact met je stakeholders uit de afdelingen. Je levert een actieve bijdrage aan de voorbereiding en uitvoering van projecten waarmee we deze toekomst gaan bereiken.
Wij zijn op zoek naar tijdelijke ondersteuning van een I adviseur. Specifiek vragen we nu van een I adviseur om met teammanagers het gesprek aan te gaan en te verkennen welke informatiekundige opgaven voor 2026 gepland staan en deze te beschrijven op basis van onze formats. Op basis van hiervan volgt de initiële vulling van ons portfolio met I projecten, waarmee de belangen van jouw stakeholders in balans vertegenwoordigd worden.
Mocht de opdracht verlengd worden, dan maken we vervolgafspraken over verdere I advies werkzaamheden. Die bestaan uit onderstaande taken:
- Je achterhaalt de behoeften van de organisatie en vertaalt deze naar adviezen en oplossingen binnen de kaders van visie, strategie en architectuur.
- Je adviseert op de informatiekundige aspecten van processen bij aanschaf (incl. vervanging en bij nieuwe versies) en inrichting van applicaties waarbij jouw adviezen handelingsperspectief geven voor de opdrachtgever.
- Je vertaalt de behoeften van de organisatie naar vraaganalyses met investeringsvoorstellen, die via het portfolioproces als prioritaire projecten gepland worden
- Je implementeert en bewaakt informatiebeleid.
- Je vertaalt ontwikkelingen en trends uit het inhoudelijk informatiekundig gebied naar toepassingen binnen de afdeling Informatie & IT.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau;
3. Aantoonbare werkervaring met informatiekundige vraagstukken (op tactisch niveau) (benoem dit duidelijk in het cv);
4. Aantoonbare werkervaring met informatiekundige vraagstukken bij overheidsorganisatie(s) (benoem dit duidelijk in het cv);
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van informatica / informatiekunde (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met de vertaling van organisatiebehoeften naar adviezen en oplossing (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het opstelling van investeringsvoorstellen na vraaganalyse (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring op het gebied van interne ontwikkelingen op informatiekundig gebied (20 punten);
9. Uurtarief maximaal €110,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en werk-werk (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Klantgericht
Luisteren
Tactisch gedrag
Resultaatgericht werken
Samenwerken
Kritisch
Analyserend vermogen
Benodigd aantal professionals
1.
Overige informatie
Gemeente Hengelo heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
- Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
- Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
- BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 10 november 2025, vanaf 13:00. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 7 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 30 oktober 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 31 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 5 november 2025 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.