Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de provincie Utrecht mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de provincie Utrecht. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
Resultaatopdracht
We zoeken een procesbegeleider voor de ondersteuning van een gebiedscoöperatie Stichtse Vecht in de provincie Utrecht. De procesbegeleider krijgt een belangrijke coördinerende rol krijgt in het gebiedsproces. De gebiedscoöperatie is een nog jonge organisatie bestaande uit voornamelijk melkveehouders. In deze rol zal je voornamelijk te maken hebben met het bestuur van de coöperatie en de leden die innovatieprojecten in het gebied uitvoeren. De gebiedspartners waar je mee te maken krijgt zijn voornamelijk veehouders die (deels) verenigd zijn in de Gebiedscoöperatie Stichtse Vecht, een tal van landbouwers, de gemeente Stichtse Vecht en de provincie Utrecht. Daarnaast ook LTO, Natuurorganisaties, RVV, TBO’s en andere belangenverenigingen en de Waterschappen AGV en HDSR. Daarnaast zoek je afstemming met de gebiedsregisseurs van de provincie Utrecht op de vlakken van beleidsopgaven, de verbinding met andere gebiedsprocessen in de provincie en de afstemming met bestuurders.
De Gebiedscoöperatie is actief en goed georganiseerd en heeft een duidelijke visie voor het gebied voor ogen. Er is ongeveer elke 6 weken een projectgroep waarop de coöperatie samenkomt met de gemeente Stichtse Vecht, provincie Utrecht en waterschappen AGV en HDSR. Vanuit deze Coöperatie lopen er al enkele projecten en zijn er veel ideeën voor anderen. In deze rol zet je doelstellingen en een programma voor de gebiedsaanpak op, weet je beschikbare subsidies optimaal te benutten en die je de aanvragen hiervoor in.
Wanneer er met succes projectenopdrachten zijn opgesteld en er voldoende middelen zijn en draagvlak is om met deze projecten aan de slag te gaan, wordt overgegaan tot de volgende fase: project-/programmamanagement.
De voortgang van de opdracht wordt beoordeeld tijdens de driemaandelijkse voortgangsgesprekken met de opdrachtgever. De beoordeling richt zich op de mate van voortgang van de hieronder beschreven resultaten, mate van draagvlak onder stakeholders, aansluiting bij provinciale programma’s (zoals het UPLG en de gebiedsagenda’s), en de kwaliteit van samenwerking en communicatie. Eventuele knelpunten of risico’s worden in gezamenlijkheid besproken met het oog op bijsturing en borging van het vervolgproces.
Het verwachte eindresultaat van deze opdracht is een gedragen en realistische gebiedsaanpak met daarbij een gedegen programma dat met behulp subsidies wordt uitgevoerd. Hiertoe zijn twee onderdelen geformuleerd: onderdeel 1 ‘Van visie naar projecten’ en onderdeel 2 ‘Subsidies’.
Onderdeel 1: Van kansen naar projecten
Werkzaamheden:
- Het identificeren van kansrijke projecten die voortkomen uit ideeën en initiatieven in het gebied, en die bijdragen aan het realiseren van provinciale doelstellingen (Utrechts Programma Landelijk Gebied (UPLG), de gebiedsagenda’s van Utrechtse Venen en Oostelijke Vechtplassen, en andere relevante beleidsprogramma’s). Daarbij wordt rekening gehouden met actuele beleidsontwikkelingen, zoals het gemeentelijke beleid rondom Vrijkomende Agrarische Bebouwing in Stichtse Vecht;
- Het afstemmen en toetsen van de voorgestelde projecten met betrokken stakeholders om te komen tot breed gedragen uitvoering;
- Het verbinden van de juiste partners aan de uitvoering van projecten, zodat deze op een haalbare, doelgerichte en gezamenlijk gedragen manier gerealiseerd kunnen worden.
Resultaat: Het vertalen van kansen en ideeën in het gebied naar concrete projecten die passen binnen het UPLG en de gebiedsagenda’s van Utrechtse Venen en Oostelijke Vechtplassen. De projecten brengen de provinciale doelstellingen en initiatieven uit het gebied bij elkaar, en worden gerealiseerd in samenwerking met gebiedspartners – binnen de kaders van het bestaande beleidsmatige speelveld en met oog voor uitvoerbaarheid in de praktijk.
Onderdeel 2: Subsidies
Werkzaamheden:
- Het meedenken bij het vinden van mogelijke subsidies om de projecten uit te voeren. En daarbij het vinden van de juiste ingangen voor informatie bij de provincie en de RVO;
- Het coördineren en meeschrijven aan subsidieaanvragen, daarbij contact onderhouden met de subsidieverstrekkers.
Resultaat: Het identificeren en benutten van subsidiemogelijkheden om de realisatie van projecten te ondersteunen. Dit omvat het strategisch zoeken naar financieringsbronnen, het toegankelijk maken van relevante informatie voor gebiedspartners en het coördineren van subsidieaanvragen in nauwe samenwerking met subsidieverstrekkers en het uiteindelijk indienen van de subsidieaanvragen.
Wanneer er met succes projectenopdrachten zijn opgesteld en er voldoende middelen zijn en draagvlak is om met deze projecten aan de slag te gaan, wordt overgegaan tot de volgende fase: project-/programmamanagement, zie hieronder.
Optioneel onderdeel 3: Project-/programmamanagement
Werkzaamheden:
- Opzetten en uitvoeren van programmamanagement met heldere doelstellingen en KPI’s. Zorgen voor aansluiting van projecten op de gebiedsaanpak, voortgang monitoren, kwaliteit bewaken en knelpunten signaleren.
- Per project de projectpartners oplijnen zodat de projecten voorspoedig van start kunnen gaan
- Overzicht houden van de voorgenomen projecten, vanaf de voorbereiding, subsidieaanvraag en uitvoering
- Projectleiders ondersteunen bij het aanpassen van en eventuele ondersteuning vinden bij lopende projecten die niet goed gaan
- Zorgdragen voor tussentijdse rapportages en dat deze op tijd gedeeld worden met de betrokken stakeholders
- Wanneer nodig, projecten die onvoldoende lopen, escaleren om deze weer op de rails te krijgen
- Stakeholders in de gebiedsprocessen informeren en waar nodig betrekken bij de voorgang van de projecten
- Afstemming tussen de gebiedspartners en de beleids-/bestuursorganen van de Provincie Utrecht
Resultaat: Een effectief programmamanagement waarin projecten aansluiten op de gebiedsaanpak, samenwerking soepel verloopt en voortgang, kwaliteit en financiering geborgd zijn. Tijdige rapportage, stakeholdercommunicatie en bijsturing zorgen voor optimaal resultaat.
Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Aantoonbare werkervaring met het indienen van innovatiesubsidie-aanvragen in de agrarische sector;
4. Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met project- of programmamanagement in de afgelopen 5 jaar, met aantoonbare resultaten in een bestuurlijk complexe context met meerdere stakeholders (30 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met integrale gebiedsprocessen in het landelijk gebied vanuit de overheid in de afgelopen 5 jaar (40 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met agrariërs en veehouders in veenweidegebieden (30 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Verbindend;
- Kritisch en doortastend;
- Creatief en “out of the box” kunnen denken;
- Uitstekende schriftelijke en mondelinge vaardigheden;
- Denken in kansen en mogelijkheden en pragmatisch;
- In staat abstracte inbreng te vertalen naar concrete plannen.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria” beoordeeld in Stap 2. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Voor deze functie wordt een uurtarief gehanteerd van €100 – €125 excl. BTW/incl. reiskosten.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 4 september of vrijdag 5 september 2025, van 13:00 uur tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 3 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 28 augustus 2025, 9.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 29 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 1 september 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.