Hartelijk dank voor je interesse. Helaas is de reactietermijn verlopen en is het niet meer mogelijk te reageren op deze inhuuropdracht.
Contractmanager Rijnbrug - Provincie Utrecht
Vragen over deze opdracht? Neem contact met mij op!
Opdracht
Contractmanager Rijnbrug
Provincie Utrecht
Aanvraagnummer
21413
Duur
12 maanden
Optie tot verlenging
2 maal 12 maanden
Uren per week
28 tot 32
DAS opdracht
Ja
Start
Zo snel mogelijk
Opleidingsniveau
HBO+
Regio
Utrecht
Verloopt op
vrijdag 13 juni 2025
Tijd & agenda
09:00 uur  
company logo
Beschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de provincie Utrecht mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de provincie Utrecht. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie
Onze provincie is een regio waar mensen graag wonen, werken, studeren en recreëren. Het is één van de belangrijkste economische groeicentra van ons land en mede dankzij de centrale ligging en rijke cultuurhistorie dé ontmoetingsplek bij uitstek. En dat willen wij zo houden. Wij willen dat de provincie Utrecht het groene, gezonde en slimme middelpunt van Nederland blijft, ook in 2050. Om dat te realiseren, staan we voor een flink aantal uitdagingen. Zo zorgt o.a. de woningbouwopgave ervoor dat de verkeers- en vervoersnetwerken onder spanning komen te staan. Randvoorwaarden als stikstofreductie, beschikbaarheid van grondstoffen en economische ontwikkelingen als inflatie maken de puzzel nog complexer. In dat speelveld willen we investeren in passende mobiliteitsoplossingen.

Resultaatopdracht
Wij zoeken een contractmanager voor de voorbereiding en realisatie van het project ter vervanging en verbreding van de Rijnbrug in de N233 bij Rhenen. Bij dit project gaat het om het vervangen van de stalen bovenbouw van de brug inclusief de verbreding van 2 naar 4 rijstroken. Dit project heeft als doel de leefbaarheid en bereikbaarheid (van nieuw te bouwen woningen) in Kesteren en Rhenen te verbeteren. Het Rijk is eigenaar van de brug, de Provincies Gelderland en Utrecht zijn wegbeheerder van de aangesloten wegdelen. Provincie Utrecht is kartrekker en stelt het IPM-team samen. Het project bevindt zich momenteel in de Voorbereidingsfase. Het project heeft een investeringsomvang van ongeveer € 140 miljoen. Je doet dit in nauwe samenwerking met je IPM-teamleden en onder aansturing van de projectmanager. In dit complexe en interessante speelveld ben jij verantwoordelijk voor het contractmanagement in deze fasen van dit ene omvangrijke project.

Ben jij de contractmanager die de uitdaging aangaat om de strategische inkoop en contractering  van dit omvangrijke project in goede banen te leiden?  Dan zijn wij op zoek naar jou!

Taken
Als contractmanager ga je samenwerken binnen het integrale projectteam dat werkt vanuit een IPM-structuur. De projectmanager is (eind)verantwoordelijk voor het boeken van het projectresultaat. Als contractmanager richt jij je binnen dit team op de contractuele onderwerpen vanaf de tender in de voorbereidings- en realisatiefase. Je bent eindverantwoordelijk voor jouw deel van het proces. Je stuurt op geld, tijd, kwaliteit en draagvlak in de projectomgeving. Je doet dit in nauwe samenwerking met je collega’s.

Je bent o.a. verantwoordelijk voor de volgende werkzaamheden:

  • Het adviseren en vaststellen van de inkoopbehoeften (diensten en werken);
  • Het opstellen van contractstrategieën en inkoopplannen (samen met de inkoopadviseur);
  • de contractvoorbereiding, het begeleiden van de aanbestedingsprocedures, contractbeheersing, daarbij de contractuele bewaking naar tijd, geld, kwaliteit en risico’s;
  • Het onderhouden van contacten met externe adviesbureaus en aannemers;
  • Het onderhandelen met marktpartijen over ramingen, indexeringen, claims, verzoeken tot wijziging, meer- en minderwerk en marktconformiteit van gehanteerde eenheidsprijzen.

Toevoeging
Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag; 
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbaar werkervaring in de afgelopen 8 jaar in contractmanagement van infrastructurele projecten;
4. Beschikbaar per 1 juli 2025 (16 uur per week flexibel beschikbaar, met uiteindelijke doorgroei naar 28 uur per week);
5. Een maximum uurtarief van €120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten;

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider en/of contractmanager bij overheidsorganen aangaande infrastructurele projecten in verschillende fasen (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in minimaal 3 IPM teams. Beschrijf dit duidelijk in het CV (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met minimaal 3 vergelijkbare projecten/programma’s met een minimale omvang van € 20 miljoen in de rol van projectleider en/of contractmanager. Beschrijf duidelijk jouw rol, werkzaamheden en succes in het CV (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Samenwerken;
- Daadkracht;
- Plannen en organiseren;
- Bestuurlijk sensitief;
- Communicatief;
- Flexibel en waar nodig vasthoudend.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria te beoordelen in Stap 2”. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.

- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja, minimaal 2 dagen per week op kantoor in Utrecht.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 24 juni 2025 tussen 14.00 - 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk vrijdag 20 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 10 juni 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 11 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Vraag: Is het mogelijk om vanuit een detacheringsbureau een zzp kandidaat aan te bieden. Waarop het bureau de toetsing en de verantwoordlijk draagt?
Antwoord: Nee dit is niet mogelijk. 

Vraag: Is het mogelijk om, gezien de fase waarin het project zicht bevindt, het aantal uren in de beginfase te laten oplopen van 16 uur en naar uiteindelijk 28 uur? Zodat daarmee de overgang en afhandeling van andere werkzaamheden op een goede wijze kan plaatsvinden. Het verzoek is om het knock-outcriterium 4. aan te passen naar “Beschikbaar per 1 juli voor 16 uur per week flexibel beschikbaar, met uiteindelijke doorgroei naar 28 uur per week”.
Antwoord: Dit is akkoord en aangepast.

Vraag: De uitvraag betreft een zwaar profiel. Het tarief van 120/uur is erg laag. Kunt u deze aanpassen naar max 150?
Antwoord: Nee, het uurtarief wordt niet aangepast. 

Vraag: Kunt u toelichten waarom er geen zzp'ers worden toegelaten op de opdracht? 
Antwoord: Hoewel u terecht stelt dat het hier gaat om een projectresultaat, is het in de praktijk zo dat de opdrachtnemer nauw zal samenwerken met interne stakeholders, gebruikmaakt van (gedeeltelijke) werklocaties van de organisatie, en mede zal opereren binnen kaders die bepaald zijn door de opdrachtgever. Deze factoren maken het lastig om met volledige zekerheid vast te stellen dat sprake is van een opdracht buiten gezag en toezicht. Binnen onze organisatie geldt een beleidslijn, mede op advies van onze juridische afdeling, dat bij opdrachten waarbij sprake is van enige mate van integratie in het team, overlegstructuren, of coördinatie met IPM-teams, zzp’ers worden uitgesloten. Dit beleid is opgesteld op basis van interne en externe juridische adviezen om fiscale en juridische risico’s voor de organisatie te beperken.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 13 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.