Senior beleidsmedewerker RO / Coördinator team Omgevingsbeleid - Staphorst
Vragen over deze vacature? Neem contact met mij op!
Vacature
Senior beleidsmedewerker RO / Coördinator team Omgevingsbeleid
Staphorst
Aanvraagnummer
20087
Duur
6 maanden
Optie tot verlenging
2 maal 6 maanden
Uren per week
36
DAS opdracht
Nee
Start
Z.s.m.
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Overijssel
Verloopt op
donderdag 20 maart 2025
Tijd & agenda
09:00 uur  
company logo
Beschrijving

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Organisatie
Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met bijna 18.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente.

Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.

Opdracht
Je bent als ervaren beleidsadviseur ruimtelijke ontwikkeling inzetbaar op complexe vraagstukken die binnen onze gemeente spelen. Daarnaast ben je onderdeel van ons cluster ruimtelijke ontwikkeling waarin je inhoudelijke input levert voor diverse projecten, bijvoorbeeld woningbouw en bedrijventerreinen, waarbij je een cruciale rol speelt in de voortgang en kwaliteit.

De thema’s waar jij onder andere mee in aanraking komt zijn: ruimtelijke ontwikkeling, energie en klimaat, economische zaken, volkshuisvesting, recreatie en toerisme en de Omgevingswet. Daarnaast horen ook onderstaande werkzaamheden bij jouw veelzijdige takenpakket:

  • Actief bijdragen aan het vormgeven van het omgevingsplan
  • Ruimtelijke motiveringen beoordelen
  • Advies geven aan het college en de raad
  • Leiding nemen bij het begeleiden van wijzigingsverzoeken voor het omgevingsplan
  • Optreden als de vakinhoudelijke expert, waar collega's op jou kunnen rekenen voor deskundige begeleiding en ondersteuning
  • De werkprocessen optimaliseren, die gestroomlijnd zijn via EPOS (Efficiënte Procesinrichting Omgevingsrecht Staphorst). Voor meer details, bekijk onze website staphorst.nl

Hiernaast bekleed je de rol van coördinator team Omgevingsbeleid. In deze dynamische rol geef je sturing aan een team van professionals in het ruimtelijk domein met onderstaande taken:

  • Je geeft functioneel sturing aan medewerkers van het team
  • Je plant en verdeelt de werkzaamheden en verzorgt de afstemming
  • Je bewaakt, borgt en toetst voortgang, kwaliteit en kwantiteit van de werkzaamheden
  • Je stuurt op integraal denken en werken

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van RO of Planologie;
2.  Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als Beleidsmedewerker / adviseur RO;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als leidinggevende van een team binnen het vakgebied RO;

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als Beleidsmedewerker / adviseur RO (30 punten);
- Tot 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als Beleidsmedewerker / adviseur RO (0 punten);
- 5 tot 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als Beleidsmedewerker / adviseur RO (10 punten);
- 8 tot 10 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als Beleidsmedewerker / adviseur RO (20 punten);
- Meer dan 10 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als Beleidsmedewerker / adviseur RO (30 punten);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen het vakgebied RO van een gemeentelijke instelling (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met duurzaamheid (energie en klimaat) (10 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met begeleiden van bestemmingsplanprocedures (20 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als leidinggevende van een team binnen een gemeentelijke instelling (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Is in staat om een team aan te sturen en daarnaast met het team samen te werken;
  • Resultaatgericht;
  • Verbindend vermogen;
  • Communicatief vaardig, zowel in geschrift als mondeling;
  • Toegankelijk.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 5 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma-Di-Wo-Do-Vr

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 28 maart 2025 vanaf 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 24 maart 2025 bericht en een link voor een assessment. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • De opdrachtgever zal een assessment laten uitvoeren door de professional(s) die worden uitgenodigd voor een gesprek.  De link voor het assessment zal apart verstuurd worden in een bevestigingsmail vanuit Flextender.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 14 maart 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 17 maart 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update: Er zijn geen inhoudelijke vragen gesteld.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 20 maart 2025; 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.

REAGEER OP DEZE OPDRACHT STEL EEN VRAAG