Let op: “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.”
Organisatie
Algemene beschrijving:
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.
Beschrijving Bestuurs-en Concerntaken
Je gaat aan de slag bij de afdeling Bestuurs- en Concerzaken (BC), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling is de verbindende schakel tussen bestuur, organisatie, partners en de inwoners van Overijssel. Samen met jouw collega’s draag je het profiel van de provincie Overijssel uit naar de buitenwereld. Een provincie met een eigentijds bestuur, die werkt aan een krachtige economie in een prettige en veilige leefomgeving.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Bestuur, Concerncontrol en advies, Communicatie, Kabinet, Strategie.
Vanuit het team communicatie ga je aan de slag bij het communicatiecluster van de afdeling Natuur en Milieu.
Opdracht
Met het gemeenschappelijk feitenonderzoek (GFO) Staphorsterveld verbinden we de nieuwe bestuursstijl (open houding, vanuit perspectief gebied, transparant) met het delen van bestaande gegevens en het ophalen van nieuwe informatie en feiten uit het gebied. Daarbij worden inwoners en organisaties in het gebied gevraagd om kennis en feiten over het gebied in te brengen. Het gaat om kennis en feiten over de provinciale opgaven voor natuur, water, klimaat en het gebied (o.a. historie). Voor het indienen van informatie wordt een digitaal participatieplatform ingericht (als pilot) door een extern bureau in goede afstemming met het gebied en collega's (intern). Met het GFO willen ervoor zorgen dat er een gedragen gezamenlijke kennisbasis voor de opgaven ontstaat. Deze kennisbasis vormt het vertrekpunt voor volgende stappen. In Staphorsterveld werken we samen met het koploperproject Buut’n gebied en zoeken we naar een goede invulling voor onze wettelijke opgave om een nieuw beheerplan voor Natura 2000-gebied Olde maten & Veerslootslanden op te stellen. Naast deze projecten in Staphorsterveld wordt ook onderzocht in hoeverre het GFO in andere gebiedsprocessen kan worden benut. Het gaat onder andere om de gebieden Archemerberg (wateropgave) en Broekheurne.
We combineren onze (wettelijke) opgaven met de specifieke opgaven in het gebied. Om elke opgave goed te kunnen aanpakken, is het van belang dat er een duidelijk overzicht is van bestaande informatie over deze opgave. In gezamenlijk overleg wordt besproken welke informatie nuttig en zinvol is om de betreffende opgave aan te pakken. Dat vormt de start van het gezamenlijk feitenonderzoek. Het verzamelen van informatie uit het gebied (mogelijk inclusief hoe het er in het verleden uitzag) kan bijdragen aan een betere bepaling van de huidige opgave (gezamenlijke kennisbasis). Dit vormt een aanvulling op bestaande informatie uit (landelijke) databanken en onze reguliere monitoring.
Op basis van het projectplan werkt de adviseur de bestaande communicatiestrategie voor het GFO verder uit, denkt mee over strategische vraagstukken en draagt zorg voor de uitvoering van bijbehorende communicatieacties voor meerdere projecten. Denk bijvoorbeeld aan het opbouwen van een communicatienetwerk in het gebied met betrokken partijen, maar ook aan het vertalen/duiden van bestaande kennis (rapporten, databanken, GIS, etc). Hij/zij doet dit in samenwerking met het communicatiecluster van NM en collega’s van de afdeling Publieke Dienstverlening (PD). De adviseur legt daarbij verantwoording af aan de projectleider GFO en stemt nauw af met de woordvoerder van de verantwoordelijke gedeputeerde en de senior communicatieadviseur van de eenheid NM. De adviseur neemt deel aan de kerngroep van het GFO.
- Communicatieadviseur werkt de bestaande communicatiestrategie verder uit en vertaalt dit naar communicatieactiviteiten;
- Communicatieadviseur is aanspreekpunt voor participatie en communicatie;
- Communicatieadviseur is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en de inzet van communicatiemiddelen;
- Communicatieadviseur coördineert communicatie-uitingen over GFO in het gebied met communicatieadviseurs van partijen in het gebied en ontwikkelt waar nodig een netwerk;
- Communicatieadviseur werkt mee aan de ontwikkeling van een digitaal participatieplatform (samen met een (bestaande) externe partij);
- Communicatieadviseur werkt nauw samen met projectleider GFO en stemt waar nodig af met woordvoerder, gedeputeerde en senior communicatieadviseur communicatiecluster NM Communicatieadviseur werkt mee aan het leveren van bijv. CMT-, GS- en PS-stukken en bijdrage aan bestuurlijke overleggen;
- Communicatieadviseur maakt onderdeel uit van het communicatiecluster van de eenheid NM binnen het BCC;
- Samen met de projectleider GFO zorgt de communicatieadviseur voor afstemming op gebied communicatie en participatie met andere programma’s en beleidsthema’s binnen de eenheid NM zoals de Ontwikkelopgave Natura 2000 en programma's en thema's op het gebied van water, klimaat en landbouw.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een maximum uurtarief van €100,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer;
2. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van communicatie;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als communicatieadviseur binnen een overheidsinstelling;
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met dataverwerking/GIS en digitale tool (30 punten);
5. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als communicatieadviseur binnen een overheidsinstelling (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met participatietrajecten op het gebied van ruimtelijk beleid of fysiek domein (30 punten);
7. Kandidaat heeft een persoonlijke motivatie geschreven waarom de kandidaat geschikt is voor het uitvoeren van deze opdracht (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
1. Bestuurlijk en organisatiesensitief;
2. Overtuigingskracht;
3. Analytisch;
4. Samenwerken;
5. Resultaatgericht.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.
Is hybride werken mogelijk: ja, 50/50.
Standplaats: Zwolle
Planning
De fysieke gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 24 februari 2025 tussen 11.30 en 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 21 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen
- De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 10 februari 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 11 februari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Update: Er zijn geen inhoudelijke vragen gesteld.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 13 februari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.