Hartelijk dank voor je interesse. Helaas is de reactietermijn verlopen en is het niet meer mogelijk te reageren op deze inhuuropdracht.
Programmasecretaris - Kampen
Vragen over deze vacature? Neem contact met mij op!
Vacature
Programmasecretaris
Kampen
Aanvraagnummer
19963
Duur
6 maanden
Optie tot verlenging
1 maal 6 maanden
Uren per week
36
DAS opdracht
DAS Talentenregio
Start
Z.s.m.
Opleidingsniveau
HBO+
Regio
Overijssel
Verloopt op
donderdag 13 februari 2025
Tijd & agenda
09:00 uur  
company logo
Beschrijving

Let op! “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.”

Organisatie

Kampen is een groeiende gemeente die volop in ontwikkeling is. De organisatie zet zich iedere dag in samen met de inwoners om goed wonen, werken en verblijven te realiseren. Een leefomgeving met een mooie balans tussen gebouwen, groen en water. Daarbij staan we voor grote maatschappelijke opgaven: dat iedereen kansrijk opgroeit en meedoet, het versnellen van de woningbouw, de transitie naar een circulaire economie, duurzame landbouw, bereikbaarheid en de energietransitie. De gemeente Kampen heeft met haar ruim 55.000 inwoners en zo’n 550 medewerkers verdeeld over 11 afdelingen een mooie omvang. Groot genoeg om professioneel te zijn en klein genoeg om veel collega’s persoonlijk te kennen. Dat vinden we belangrijk in Kampen.

Opdracht
Als Programmasecretaris voor het programma Kamper Aanpak Nieuwkomers (KAN) zet je je in voor de opvang en ondersteuning van nieuwkomers in de gemeente Kampen. Sinds het voorjaar van 2021 werkt gemeente Kampen aan een integrale aanpak rondom de opvang van nieuwkomers. De aanpak zet zich in voor vier doelgroepen: 1) huisvesting statushouders 2) opvang Oekraïners 3) Noodopvang asielzoekers en 4) opvang Alleenstaande Minderjarige Vreemdelingen. Voor iedere doelgroep zetten we ons in op het gebied van opvang, werk, nieuwkomersonderwijs, zorg en integratie/participatie.

Als Programmasecretaris heb je een brede, afwisselende functie. Met je scherpe blik en zorgvuldige acties ondersteun je het programma op zowel inhoud als proces, en leg je de basis voor te maken besluiten in het college. Het thema asiel en migratie is volop in beweging. Met jouw passie en flexibiliteit weet je snel te schakelen en van chaos structuur te maken. Vanwege de veranderende opgave kom je in rap tempo in aanraking met verschillende thema’s en uitdagingen. We zoeken daarom iemand die per direct beschikbaar, breed inzetbaar is en van aanpakken weet. Het team is zeer toegewijd aan de opvang en integratie van nieuwkomers en aan elkaar! Het team denkt in mogelijkheden en kansen en we zoeken een collega met een vergelijkbare instelling.

Wat ga je doen?
- Je bereidt bestuurlijke overleggen administratief voor, je stelt agenda’s op, en draagt zorg voor een verslag en besluitenlijst;
- Je stelt annotaties op voor de burgemeester en wethouder voor de Tijdelijke Commissie Asiel en Migratie en de Regionale Regie Tafel Vluchtelingen IJsselland;
- Je bent sparringpartner voor de programmamanager op het proces;
- Je blijft op de hoogte van landelijke ontwikkelingen door documenten vanuit het Rijk nauwkeurig te lezen. Je interpreteert en informeert het team inzake belangrijke ontwikkelingen;
- Je voert regie op de programmaplanning;
- Je richt in en beheert de structuur omtrent contracten en budget;
- Je beheert het proces rondom het ontmoetingsfonds ontheemden;
- Je bent verantwoordelijk voor de inrichting en het beheer van de documenten structuur van het team;
- Je bent verantwoordelijk voor de kwaliteit van bestuurlijke stukken voor het PFO ontheemden en de stuurgroep. In deze rol redigeer je stukken van collega’s en bewaak je de kwaliteit van de agenda.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectsecretaris of projectmedewerker binnen een overheidsinstelling;
3. Je kunt bij voorkeur per direct starten, uiterlijk per 17 maart 2025;

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare afgeronde wo master opleiding (20 punten);
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met voor deze functie relevante werkzaamheden binnen een overheidsinstelling (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring op het gebied van asiel en inburgeringsbeleid (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het (in samenwerking) opstellen van bestuurlijke voorstellen en stukken (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je kent je weg in gemeenteland en weet als geen ander hoe je snel een goed college- of bestuurlijk stuk opstelt of wie je moet benaderen om een antwoord op je vraag te krijgen;
  • Je bent een proactieve, resultaatgerichte en betrokken collega;
  • Je bent stressbestendig en flexibel. Je opent deuren door een gezonde dosis humor en tact in te zetten;
  • Je bent kritisch en adviserend en kunt snel lastige materie doorgronden;
  • Je signaleert knelpunten en risico’s en weet wanneer te escaleren;
  • Kennis en expertise op het gebied van asiel- en inburgeringsbeleid is een pre;
  • Je hebt de juiste tone of voice bij intern en extern contact aangaande de doelgroep.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 19 februari 2025 van 09.30 tot 12.30. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 17 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 10 februari 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 11 februari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Vraag: Is 24 uur bespreekbaar?
Antwoord: Dit is helaas niet bespreekbaar. 36 uur is een harde eis.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 13 februari, 09.00. Tot die tijd kunt u reageren.