Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.
Organisatie
We zijn de gemeente Raalte en mensen werken graag bij ons om wie we zijn. We zijn positief, we doen het samen en het liefst stropen we onze mouwen op. De drang om vooruit te willen en het lef om buiten de lijntjes te kleuren, kenmerkt ons. We zijn op zoek naar jou als jij een bijdrage wilt leveren aan onze samenleving. Want die staat niet stil. Onze inwoners dagen ons iedere dag uit om samen met hen het leven in de gemeente Raalte nog mooier te maken.
“Jij bent er voor iedereen die mee wil doen”
Mensen werken graag bij ons om wie we zijn: positief en actiegericht. Waar je meetelt en jouw werk er toe doet. Een organisatie waar we dingen soms iets anders doen, als we vinden dat dat beter werkt.
Dit doe jij voor ons
Als consulent Werk motiveer en begeleid je cliënten om weer in hun eigen onderhoud te voorzien. Je bent verantwoordelijk voor een eigen caseload. Je bent in staat om samen met de client de kortste weg naar duurzame reguliere arbeid te bepalen en hiervoor de juiste instrumenten in te zetten. Samen met jouw cliënt richt je je op de volgende fase in de re-integratie waarbij de focus ligt op werk.
De nadruk van je werkzaamheden ligt op het stimuleren en motiveren van cliënten die een afstand hebben tot de arbeidsmarkt. Je denkt daarbij in mogelijkheden, bent daadkrachtig, ondernemend en stimulerend. Je signaleert persoonlijke (intrinsieke) belemmeringen en bent in staat deze door jouw gesprekstechnieken te doorbreken. Met jouw hulp komen mensen in onze gemeente die een duwtje in de rug nodig hebben, op het spoor van een meer onafhankelijk en actief bestaan.
Dit ben jij
Je bent een ondernemende, prettige collega met kennis van zaken en met een afgeronde HBO-opleiding. Je hebt minimaal 3 jaar recente werkervaring als allround consulent Werk binnen een gemeentelijke organisatie. Je hebt ervaring met Civision Samenlevingszaken (CSam/Civsam).
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal een aantoonbare afgeronde opleiding op minmaal hbo bachelor niveau
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als consulent werk bij een gemeentelijke instelling;
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als consulent Werk bij een gemeentelijke instelling (35 punten);
4 Aantoonbare werkervaring met / kennis van Civision Samenlevingszaken (CSam/Civsam) (15 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met re-integratietrajecten (30 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het begeleiden, stimuleren en motiveren van cliënten die een afstand hebben tot de arbeidsmarkt (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Je bent een teamplayer, maar kan ook goed zelfstandig werken en gedijt goed in een dynamische werkomgeving. Je bent in staat om je ideeën in te brengen en met vernieuwende oplossingen te komen, waardoor we samen nog slimmer en integraler kunnen werken voor onze inwoners. Je hebt een proactieve houding, goede communicatieve vaardigheden, een gezonde dosis doorzettingsvermogen en hebt ervaring met bijkomende noodzakelijke administratieve processen.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 16 december 2024 vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 12 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 5 december 2024, 09.00 uur.De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 6 december 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 9 december 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.