Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.
Organisatie
Olst-Wijhe is een prachtige gemeente aan de IJssel tussen de Hanzesteden Zwolle en Deventer. Onze gemeente telt ruim 18.000 inwoners en bestaat uit 12 kernen en buurtschappen. Olst-Wijhe ligt in Salland: een uniek (natuur)gebied tussen de rivier de IJssel en het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug.
Olst-Wijhe kent een actieve samenleving. Inwoners denken graag met ons mee én bedenken zelf allerlei ideeën om Olst-Wijhe nog een stukje mooier te maken. Daar geven zij zelf of samen met ons handen en voeten aan. Er is een bloeiend verenigingsleven en met elkaar zetten we onze schouders onder elke uitdaging. Wil jij hier je steentje aan bijdragen?
Opdracht
We zoeken op tijdelijke basis een coördinator voor het team Ruimtelijke Realisatie. Medewerkers in dit team doen werkzaamheden op het gebied van grondzaken, vergunningverlening, toezicht en handhaving, ruimtelijke ordening, APV en bijzondere wetten. Sinds 1 oktober jl. werken we met een nieuw sturingsmodel en het team is in opbouw. We zoeken een ervaren coördinator die hier in de komende periode in gaat helpen.
Door je kennis en ervaring in de ruimtelijke domein (VTH, ruimtelijke ordening) ben je voor je collega's niet alleen op proces, maar ook inhoudelijk een belangrijke sparringpartner. Je focus ligt daarbij op de werkzaamheden in het VTH- en RO-proces. Je ondersteunt bij de werkverdeling, monitort de werkvoorraad en bewaakt de prioritering hierin. Daar waar nodig stuur je bij. Samen met je collega's werk je aan de verbetering van de werkprocessen. Dit met het doel om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren. Om het team op orde te krijgen en toekomstbestendig te maken zijn aanpassingen nodig. Je ondersteunt de teamleider in deze ontwikkeling en de benodigde veranderingen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. BYOD (bring your own device) is van toepassing. Voor de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen (laptop en mobiel) ter beschikking gesteld;
2. Uiterlijk beschikbaar per 1 december 2024 voor minimaal 16 uur per week;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;5. Aantoonbare kennis van de ontwikkelingen Omgevingswet en Wkb;
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Coördinator binnen een overheidsinstelling.
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
7. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau (10 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van de ruimtelijke ordening (30 punten);
9. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Coördinator binnen een gemeentelijke instelling (40 punten);
10. Aantoonbare werkervaring in het sturen en coachen van medewerker (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Vaardig in het coachen van medewerkers en zowel mens- als resultaatgericht:
- Communicatief sterk en daadkrachtig;
- Ontwikkelgericht.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: N.t.b.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 29 november 2024 vanaf 10.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 28 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 18 november 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 19 november 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Vraag 1: Wat is de inschaling?
Antwoord: Functieschaal: 11;
Vraag 2: Hoe ziet het 'sturingsmodel' eruit: " Sinds 1 oktober jl. werken we met een nieuw sturingsmodel en het team is in opbouw. We zoeken een ervaren coördinator die hier in de komende periode in gaat helpen."
Antwoord: Dit is op te vragen via talentenregio@flextender.nl
Vraag 3: Wat is de hiërarchische verhouding tussen teamleider en coördinator?
Antwoord: De coördinator valt onder aansturing van de teamleider. De coördinator is een belangrijke sparringpartner voor collega’s en stuurt op inhoud: Je focus ligt daarbij op de werkzaamheden in het VTH- en RO-proces. Je ondersteunt bij de werkverdeling, monitort de werkvoorraad en bewaakt de prioritering hierin. Daar waar nodig stuur je bij.
Vraag 4: Uit hoeveel mensen bestaat het team en hoe is deze opgebouwd, hoeveel mensen per functie?
Antwoord: Het team is opgebouwd uit drie clusters, Omgevingswet, Grondzaken en APV/ Bijzondere wetten. Het verschilt per cluster hoeveel mensen er werken. Het team Ruimtelijke Realisatie, waar de clusters onder vallen, bestaat uit ongeveer 20 medewerkers exclusief inhuur.
Vraag 5: Wij hebben een kandidaat die op zijn vroegst per 6 januari 2025 beschikbaar. Is het zinvol om de kandidaat hierop voor te stellen gezien de eis: uiterlijk beschikbaar per 1 december 2024 voor minimaal 16 uur per week.
Antwoord: Voorkeur gaat uit naar een kandidaat die z.s.m. start. Als er weinig of geen geschikte kandidaten reageren, dan zijn wij benieuwd naar de kandidaat die op 6 januari 2025 kan starten.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 22 november 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.