Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.
Organisatie
De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van ruim 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.
Dat maakt ook dat wij als organisatie goed zijn in het combineren van denken en doen. Schouders eronder en aan de slag is ons motto. In korte tijd kunnen we goede resultaten boeken. Landelijke en regionale ontwikkelingen en eigen ambities worden opgepakt door voortdurend op zoek te gaan naar nieuwe oplossingen en manieren van werken. Innoveren en experimenteren helpen ons in het realiseren van onze ambities. We zoeken hiervoor actief de samenwerking met elkaar, collega’s, inwoners, ondernemers en partners. Een setting waardoor het fijn werken is in Houten. De platte structuur van de organisatie, met 12 samenwerkende teams, geeft veel ruimte voor eigen initiatief, eigenaarschap en persoonlijke ontwikkeling.
De functie maakt onderdeel uit van het team Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH). Het team VTH houdt zich in hoofdzaak bezig met handhaving, toezicht en vergunningverlening in de fysieke leefomgeving, inclusief het toezicht op de buitenruimte (BOA’s), totaal ca. 45 mensen. In het team zijn wij volop bezig om ons voor te bereiden op de komst van de Omgevingswet en de Wet Kwaliteitsborging.
Opdracht
Als senior vergunningverlener Omgevingswet ben jij de proceseigenaar van complexe vergunningsprocessen en ben je verantwoordelijk voor de complete behandeling van een vergunningaanvraag of principeverzoek. Je bent goed in plannen en organiseren. Het halen van deadlines en het boeken van resultaten is voor jou geen probleem. Je hebt een juridische achtergrond, met name op het gebied van de Omgevingswet.
Bij de toetsing van een aanvraag stel jij de vraag: ‘hoe kan het wel?’ Je bent erop gefocust om dingen mogelijk te maken en je bent bestuurlijk sensitief, flexibel en creatief. Ook werk je zorgvuldig en nauwkeurig bij de beoordeling en afhandeling van aanvragen. Collega’s kunnen op jou rekenen. Je bent gericht op samenwerking en legt gemakkelijk contact. Je bent communicatief sterk en je kunt goed onderhandelen en netwerken. Verder denk en werk je integraal, breng je verschillende belangen in kaart en weeg je deze af. Je houdt goed overzicht over je werkpakket met complexe plannen, waar zich steeds weer nieuwe wendingen kunnen voordoen. Tot slot ben je ook omgevingsbewust en heb je gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen.
Verder beschik je over:
- Een stevige vakkennis (van met name ruimtelijke wet- en regelgeving en procedures), aangetoond door een opleiding op het juridisch gebied van Ruimtelijk Bestuursrecht of planologie (HBO).
- Een aantal jaren werkervaring bij of voor een gemeente in het ruimtelijk werkveld (ruimtelijke ordening, projectleiding of vergunningverlening).
- Kennis op het gebied van de Omgevingswet.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
2. Uurtarief maximaal € 92,50,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare juridische werkervaring in de afgelopen 7 jaar binnen het fysieke domein;
4. Uiterlijk beschikbaar per 2 januari 2025 voor minimaal 32 uur per week;
5. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als vergunningverlener omgevingsrecht binnen een gemeente;
Gunningscriteria (weging)
7. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in juridisch richting; (15 punten)
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met het adviseren binnen een publieke bestuurlijke omgeving (ambtelijk en bestuurlijk) omschrijf duidelijk in het cv; (20 punten)
9. Aantoonbare kennis van het omgevingsrecht, de omgevingswet en/of planologie (omschrijf duidelijk hoe deze kennis is opgedaan); (25 punten)
10. Aantoonbare werkervaring op het gebied van het omgevingsrecht, de Omgevingswet en/of planologie; (omschrijf duidelijk hoe deze ervaring is opgedaan); (30 punten)
11. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als vergunningverlener omgevingsrecht binnen een gemeente. (10 punten)
Competenties
- Je bent goed op de hoogte van de wet- en regelgeving op het gebied van het omgevingsrecht;
- Je bent iemand die in basis juridisch denkt en daarbij kennis heeft van het ruimtelijk werkveld;
- Je beschikt over goede communicatieve en adviserende vaardigheden, je bent doortastend ingesteld en werkt nauwkeurig. Je bent in staat met creatieve oplossingen te komen, je denkt met de klant mee en je adviseert daarbij breder dan gevraagd wordt. Daarnaast ben je zelfstandig, staat stevig in je schoenen en bent stressbestendig;
- Jouw werkstijl kenmerkt zich door een hoge mate van samenwerkingsgerichtheid om in teamverband te kunnen functioneren;
- Je bent consequent en besluitvaardig in je optreden. Een goed ontwikkeld omgevingsbewustzijn stelt je in staat om in te spelen op ontwikkelingen, signalen waar te nemen en te handelen naar wensen en verwachtingen binnen het werkveld en de werkomgeving.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Uurtarief maximaal € 92,50,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt in overleg vervuld op een van de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: ja (deels in overleg).
Planning
De gesprekken zijn gepland op maandag 25 november 2024 tussen 09.00 en 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 22 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
- De kandidaat dient over een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te beschikken en het origineel te kunnen tonen, maximaal 6 maanden oud.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 13 november 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 14 november 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Update: Er zijn geen inhoudelijke vragen gesteld.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 18 november 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.