Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
Opdracht
Domein specifieke IT-oplossingen landen en/of maken veelal gebruik van de generieke IT-voorzieningen welke door het team Informatisering & Automatisering (IEA), onderdeel van domein BIO, beschikbaar worden gesteld.
Binnen deze omgeving is recent het programma ICT-Fundament gestart. Dit programma realiseert de uitbreiding en vervanging van onderdelen van het ICT Fundament opdat deze veilig(er), wendbaar(der) en toekomst vast(er) wordt.
Als Senior Projectmanager ben jij verantwoordelijk voor de voorbereiding, uitvoering en in beheergave van een aantal deelprojecten binnen dit programma. Onder voorbereiding valt ook het borgen van beleidskeuzen en vastleggen van strategische uitgangspunten. Je bewaakt, samen met de programmamanager de samenhang binnen het programma en met lopende en komende business projecten.
Je schakelt binnen het programmateam met collega projectleider(s) en legt hier verantwoording af over de kwaliteit, risico’s en besteding van middelen voor jouw projecten.
Daarnaast zorg jij de je stakeholders betrokken zijn en blijven.
Wat ga jij doen
Het programma is opgedeeld in 3 sporen. Jij gaat een aantal projecten uitvoeren die starten met het vaststellen van kaders, richtlijnen en, indien nodig, beleid en vervolgens via inkoop en uitvoering in beheer genomen moeten worden, inclusief waar mogelijk de transformatie van de beheertaken naar regie.
Het betreft (onder andere) de volgende projecten:
- Aanbesteding Wide Area Netwerk en Datacenters
- Transformatie Identity & Access Managent
- Verwerving en implementatie SIEM/SOC dienst(en)
- Levering Landingzone tbv Dataplatform
Wat verwachten wij
Jij bent een projectmanager met uitgebreide ervaring binnen het (semi-)publieke domein. Je kunt werken binnen een programmastructuur en kunt complexe veranderingen realiseren.
Je voelt je comfortabel als gesprekspartner voor zowel inhoudelijk deskundigen als behoeftestellers binnen de organisatie. Je krijgt mens en organisatie mee in de gewenste verandering. Je kent relevante ontwikkelingen en spelers binnen het infrastructuurlandschap en kunt migraties richting ‘As-A-Service’ of ‘Cloud’ vormgeven.
Je bent mondeling en schriftelijk in staat je plan te verwoorden en hierover verantwoording af te leggen (pIOFACh).
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring met projectmanagement technieken Prince-2/IPMA/PMBOK en Agile/Scrum;
3. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als senior projectmanager binnen de (semi-)overheid;
4. Aantoonbare ervaring met implementatie van (onderdelen) van de M365 suite.
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Een afgeronde opleiding op minimaal wo niveau (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met complexe infrastructuurprojecten (40 punten);
7. Aantoonbare kennis van bedrijfsprocessen, informatievoorziening, applicatielandschap, technische infrastructuur, informatieveiligheid en privacy (maak alle duidelijk aantoonbaar in het cv)(40 punten);
8. Aantoonbare kennis met transitie naar en adoptie van cloud-oplossingen, bijvoorbeeld het Cloud Adoption Framework van Microsoft.
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
1. Organisatiebewust
De aangeboden kandidaat is in staat om op verschillende niveaus gesprekspartner te zijn in de organisatie. Hierbij heeft hij de organisatiedoelen helder voor ogen en weet deze te verbinden aan de programmaopdracht. Zo creëert de kandidaat dragvlak voor de verandering.
2. Besluitvaardig
De aangeboden kandidaat is in staat om op basis van de vastgestelde uitgangspunten in het programma weloverwogen koers uit te zetten en besluiten te nemen dan wel gemotiveerd voor te leggen aan het daartoe bevoegde management.
3. Communicatief
De aangeboden kandidaat is sterk in zijn eigen communicatie maar is ook actief luisterend naar alle stakeholders. Zo worden kansen geïdentificeerd, zorgen of belemmeringen geadresseerd en risico’s helder geïnventariseerd.
Uit het cv blijkt duidelijk dat de kandidaat over bovengenoemde competenties beschikt.
Functiewensen (gespreksronde)
Persoonlijke eigenschappen 200/100/50/0
1. Je hebt een proactieve werkhouding;
2. Je bent kwaliteits- en resultaatgericht;
3. Je bent flexibel;
4. Je weet jouw omgeving te enthousiasmeren en je kunt stakeholders “meenemen”;
5. Je zoekt de verbinding met de gebruikers, de leveranciers en je collega’s.
Vaardigheden 200/100/50/0
1. Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
2. Je hebt sterke, breed inzetbare projectmanagement vaardigheden;
3. Je hebt overtuigingskracht;
4. Je bent analytisch sterk .
Kennis 300/200/100/0
1. Je hebt een brede kennis van ICT en cloud ontwikkelingen;
2. Je hebt kennis van projectmanagementmethodieken op het snijvlak van business en ICT;
3. Je hebt kennis van Scrum en Agile werkwijzen;
4. Je hebt kennis van inkooptrajecten (aanbesteden) en weet hierover te schakelen met leveranciers.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria te beoordelen in Stap 2”. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Tarief
Voor deze opdracht geldt een indicatief uurtarief van € 120,00 (all-in) exclusief BTW.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja, gedeeltelijk
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 11 november 2024 vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 8 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 30 oktober 2024, 9.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 31 oktober 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Update 30-10: Er zijn geen vragen gesteld over deze procedure.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 4 november 2024, 9.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.