Consultant IBM Maximo - Provincie Overijssel
Vragen over deze vacature? Neem contact met mij op!
Vacature
Consultant IBM Maximo
Provincie Overijssel
Aanvraagnummer
18315
Duur
6 maanden
Optie tot verlenging
4 maal 6 maanden
Uren per week
16 - 24
DAS opdracht
DAS Talentenregio
Start
1 januari 2025
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Overijssel
Verloopt op
vrijdag 1 november 2024
Tijd & agenda
09:00 uur  
company logo
Beschrijving

Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.

Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Wegen en Kanalen
Je gaat aan de slag bij de afdeling Wegen en Kanalen (WK), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling Wegen en Kanalen heeft binnen de provincie Overijssel de zorg voor de provinciale infrastructuur. De afdeling is verantwoordelijk voor het bouwen en beheren van de provinciale wegen, waterwegen, bruggen en sluizen. De afdeling zorgt ervoor dat de benodigde infrastructurele voorzieningen worden gerealiseerd en dat het benodigde onderhoud wordt uitgevoerd.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding , Project Sturing, Project Advies, Ontwikkeling, Verkeer en Infra, Programmamanagement. 

Asset management (AM) ondersteunt het professioneel en gestructureerd ontwerpen, bouwen, beheren en onderhouden en afstoten van deze kapitaalgoederen. Het betekent dat middelen en objecten vanuiteen bedrijfskundig perspectief optimaal worden ingezet, met als doel de infrastructuur op de meest optimale en efficiëntmogelijke manier te laten functioneren. Hierbij wordt gestreefd naar een optimum tussen de prestaties, risico’s en kostenover de hele levenscyclus van de assets. De eenheid WK heeft een asset managementsysteem (een werkmethodiek) ingericht voor het besturen, coördineren en beheersen van asset managementactiviteiten conform de NEN-ISO-norm. WKis hierop gecertificeerd, de komende jaren wordt gewerkt aan het verder uitbouwen en professionaliseren van het assetmanagement.

Opdracht
Een aantal jaren geleden is een nieuw beheermanagementsysteem (BMS) geïmplementeerd. Met behulp van een externe partner is IBM Maximo ingericht als het centrale onderdeel van het BMS. Afgelopen jaren zijn diverse functionaliteiten gebouwd en in gebruik genomen in IBM Maximo op basis van de hoofdprocessen van WK. Deze functionaliteiten dienen verder doorontwikkeld te worden en daarnaast dienen in de toekomst meer werkprocessen ondersteund te worden door IBM Maximo. Dit in samenspraak en samenwerking met diverse collega’s van WK, waaronder team BMS.

Team BMS is op zoek naar een ervaren consultant IBM Maximo voor consultancy, configuratie bij de implementatie van de gewenste functionaliteiten in IBM Maximo. Dit houdt onder andere in:

  • Technische inrichting;
  • Configureren van modules en mogelijkheden binnen IBM Maximo;
  • Meedenken / adviseren bij openstaande wensen;
  • Maken van rapporten in BI tooling;
  • Testen van de implementatie;
  • Verstrekken van ondersteuning bij de verdere uitrol van IBM Maximo;
  • De werkzaamheden zijn ten dienste van de verdere uitrol en bevatten alle punten binnen de volgende activiteiten en programma’s:
    • Training / kennisoverdracht;
    • Beheer en releases;
    • Analyses draaien op bestaande architectuur;
    • Adviseren over simpele manier van importeren en exporteren van data in / uit IBM Maximo n.a.v. behoefte gebruikers.

Doelen dienen behaald te worden conform de Roadmap. Waar nodig kunnen doelen in overleg met team BMS aangepast worden. Daarnaast adviseert de consultant IBM Maximo over de gestelde doelen cq haalbaarheid en stelt proactief oplossingen voor.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een maximum uurtarief van €125,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer
2. Aantoonbare afgeronde op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van informatica of gelijkwaardig;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaringin de afgelopen 10 jaar als technisch consultant IBM Maximo;
4. Aantoonbare werkervaring op 2 projecten in de afgelopen 5 jaar (maak dit duidelijk met 2 voorbeelden);
5. Aantoonbare werkervaring met het optimaal inrichten van assetmanagement processen in IBM Maximo, licht dit toe in het cv met een voorbeeld.

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met het functionele inrichting van IBM Maximo bij een overheidsorganisatie. (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het toepassen van ISO 55000 Assetmanagement (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met OTL (Object Type Library) (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (15 punten);
9. Aantoonbare kennis van NEN 2767 (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (20 punten);
10. Je geeft aan in een korte motivatie waarom deze opdracht je aanspreekt en waarom jij de geschikte kandidaat bent. De motivatie dient te zijn geschreven door de kandidaat zelf (10 punten);
11. Geef in het cv duidelijk aan in de hoeverre de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet. (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Pragmatisch ingesteld;
Werkt en denkt oplossingsgericht
- Zelfstandige teamspeler;
Creatief;
- W
erkt nauwkeuring.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Sowieso op dinsdag
Standplaats: Zwolle

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 5 november 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 4 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 28 oktober 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 29 oktober 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 1 november 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

REAGEER OP DEZE OPDRACHT STEL EEN VRAAG