Hartelijk dank voor je interesse. Helaas is de reactietermijn verlopen en is het niet meer mogelijk te reageren op deze inhuuropdracht.
Projectleider 50-30 - Vervoerregio Amsterdam
Vragen over deze vacature? Neem contact met mij op!
Vacature
Projectleider 50-30
Vervoerregio Amsterdam
Aanvraagnummer
18272
Duur
6 maanden
Optie tot verlenging
2 maal 6 maanden
Uren per week
16 uur
DAS opdracht
Nee
Start
Z.s.m.
Opleidingsniveau
WO
Regio
Noord-Holland
Verloopt op
donderdag 24 oktober 2024
Tijd & agenda
12:00 uur  
company logo
Beschrijving

Organisatie
Wij zijn een samenwerkingsverband van 14 gemeenten. Het verbinden van verschillende partijen en belangen is onze kracht. We werken aan de meest innovatieve en uitdagende projecten op het gebied van mobiliteit. Werken bij de Vervoerregio betekent hét verschil kunnen maken in de bereikbaarheid van de Amsterdamse regio. Bij alles dat we doen, leveren wij een essentiële bijdrage en geven we richting aan het verbeteren van mobiliteit, de bereikbaarheid en leefbaarheid in de regio Amsterdam. Wil jij dat ook? Dan zijn wij op zoek naar jou! 

Opdracht
Veel gemeenten zijn bezig om binnen de bebouwde kom een maximumsnelheid van 30 kilometer per uur in te voeren. De scope van deze opdracht is om, voor de wegen waarover OV rijdt, tot een gezamenlijk regionale visie te komen, een netwerkstructuur en inpassingsrichtlijnen voor alle wegbeheerders binnen de Vervoerregio.

Hierin pak je als projectleider de regie om in samenwerking met de verschillende teams binnen de Vervoerregio (team Uitvoering Projecten, team Concessies en Contracten, team Beleid en Ontwikkeling), de ov-maatschappijen en de gemeenten in onze regio een doorkijk te maken naar de potentiële wegen die omgezet kunnen worden naar GOW30 (kaart). Dit richt zich op alle wegen in de Vervoerregio waar openbaar vervoer over rijdt en waar 30 km per uur kan worden ingevoerd. Als projectleider legt de verbinding tussen Vervoerregio en de genoemde partijen en zorgt je voor een ambtelijk en politiek gedragen eindresultaat.

Het project kent 2 momenten: een opstartfase en een structurele fase alvorens het teruggaat naar de gebruikelijke werkwijze van het UPM. De opdracht heeft betrekking op de gehele periode van maximaal 18 maanden; de eerste periode van 6 maanden heeft betrekking op de zgn. Opstartfase.

  1. Opstartfase: inventarisatie en interpretatie van de mobiliteitsplannen of er al nagedacht is over GOW 30. Dit kan snel tot de volgende acties leiden:
    1. Werksessie organiseren met interne collega’s (gebiedsregisseurs en concessiemanagers) om aandacht te wekken voor de aanpak en problematiek;
    2. Met gemeenten collega’s gesprekken voeren over hun ambities op het gebied van 30km/u;
    3. Een inventarisatie te maken van de succesvolle 30km/u inrichtingen in Nederland waar ov rijdt met een hoge mate van betrouwbaarheid. Dit wordt een schouwlijst voor fase 2;
    4. Op basis van de ov-monitor (intern product Vervoerregio) en de monitoring van Gemeente Amsterdam over de invoering van 30km/u, een eerste analyse maken en presenteren van de effecten van 30 op het ov;

Vanzelfsprekend kun je gebruik maken van ons netwerk om contact te leggen met de wegbeheerders.

  1. In tweede fase, wordt het project nadrukkelijk getrokken door de projectleider. De verschillende teams werken vanzelfsprekend actief mee. Hier een kort voorstel voor een mogelijke projectmatige aanpak om tot een voorzien GOW 30 netwerk met inrichtingsprincipes te komen:
    1. De projectleider jaagt de samenwerking aan met de gemeenten op dit thema. De projectleider bouwt de contacten verder op met de wegbeheerders en structureert deze;
    2. De projectleider inventariseert welke opgaven afgerond zijn en evalueert de samenwerking en resultaten van de verschillende processen. Hij/zij stelt aanbevelingen op voor het vervolg en neemt deze mee in de stappen daarna.
    3. De projectleider coördineert gesprekken met verschillende partners en kennisinstellingen, waaronder CROW, met doel een set gedragen inrichtingsprincipes voor GOW 30 op te stellen.
    4. Via schouwrondes en werksessies, vergroot de projectleider draagvlak voor de inrichtingsprincipes en de wegenstructuur (punt d);
    5. De projectleider coördineert het opstellen van een netwerkkaart met ingang het ov-netwerk in de Vervoerregio en de logische snelheidsregimes per wegvak. Dit loopt via werksessies aan de hand van eenduidige richtlijnen;
    6. De projectleider zorgt voor bestuurlijke advisering en periodieke rapportages over voortgang, knelpunten etc.
    7. Aan het einde van de opdracht levert de projectleider een eindrapportage op met een advies over eventuele prioritering en een programmatische aanpak.

Deze fase duurt maximaal 12 maanden.

Vereisten/ knock-outcriteria
1. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van mobiliteit en bereikbaarheid
2. Aantoonbare ervaring met samenwerkingsprojecten waar verschillende overheden en andere partijen bij betrokken zijn;
3. Uurtarief maximaal  € 135 excl. Btw / incl. reiskosten;
4. Een afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare ervaring als zelfstandig opererend projectleider, projectmanager en/of procesmanager op het gebied van mobiliteit en bereikbaarheid (50  punten);
7. Minimaal 15 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van mobiliteit en bereikbaarheid (50 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/ de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Verbindend;
  • Politiek sensitief;
  • Proactief;
  • Analytisch vermogen.

Functieschaal
Het uurtarief bedraagt maximaal €135,00 (EUR) inclusief reis- en verblijfkosten en exclusief BTW.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdrachtnemer heeft zelf ruimte om zijn/haar werkdagen in te vullen zoals gewenst.  

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 31 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 30 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

Meer informatie
Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Vraag: Is er een projectteam beschikbaar? Zo ja, hoe ziet dit team eruit? Zo nee, is er budget om een projectteam te formeren?

Antwoord: Het projectteam bestaat uit de volgende mensen:

  • 1 Projectleider (inhuur via flextender)
  • 1 Assistent Projectleider
  • 1 projectbegeleider
  • 1 collega uit team Uitvoering Programma's 
  • 1 collega uit team Concessies & Contracten

De volgende collega's zullen aangehaakt worden waar nodig:

  • 1 collega uit team Communicatie
  • 1 collega uit team Concessies & Contracten
  • 3 collega's uit team Uitvoering Programma's

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 24 oktober 2024, 12:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.