Hartelijk dank voor je interesse. Helaas is de reactietermijn verlopen en is het niet meer mogelijk te reageren op deze inhuuropdracht.
Senior Beleidsadviseur Afval & Grondstoffen - Soest
Vragen over deze vacature? Neem contact met mij op!
Vacature
Senior Beleidsadviseur Afval & Grondstoffen
Soest
Aanvraagnummer
18237
Duur
12 maanden
Optie tot verlenging
Nee
Uren per week
36
DAS opdracht
Ja
Start
Uiterlijk 4 november 2024
Opleidingsniveau
WO
Regio
Utrecht
Verloopt op
donderdag 24 oktober 2024
Tijd & agenda
09:00 uur  
company logo
Beschrijving

Soest is een moderne, open en betrokken gemeente met een rijke historie  
De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.    
 
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie  
Bij ons staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collega’s, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving.  
Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.   

Opdracht
Wil jij bijdragen aan een goed functionerende fysieke leefomgeving in Soest? Wij zoeken een Beleidsadviseur Afval en Grondstoffen. Hecht jij veel waarde aan duurzaamheid, korte lijnen en wil jij impact maken? Kom dan werken bij de Gemeente Soest.

Als Beleidsadviseur Afval & Grondstoffen werk je aan beleidsontwikkeling en -coördinatie op het gebied van afvalbeleid en grondstoffen, in samenhang met aanpalende beleidsterreinen. Je hebt daarnaast een belangrijke taak als contractmanager voor onze afvalinzamelaar RMN (Reinigingsbedrijf Midden-Nederland) en de AVU (Gemeenschappelijke Regeling Afvalverwijdering Utrecht), onze partners voor afvalverwerking. Je beheert niet alleen contracten, maar stuurt ze actief aan, zodat gemaakte afspraken met de uitvoerende partijen worden nageleefd. Nieuwe contracten implementeer je. Je werkt samen met de uitvoerende partijen en collega’s aan duurzame oplossingen.

Ook ben je verantwoordelijk voor het afdelingsbudget en controleer je facturen en begrotingen. Bovendien zorg je vanuit de aandacht voor de planning & control cyclus van de samenwerkingspartners voor de inbreng in de gemeentelijke cyclus.

Als eindverantwoordelijke voor meldingen en vragen van inwoners en uitvoerende partijen, draag je samen met je twee directe collega's zorg voor creatieve oplossingen en passende antwoorden. Daarbij begeleid je de onlangs gestarte beleidsadviseur afval/grondstoffen tot medior niveau. Zo draag je bij aan de verdere professionalisering van onze integrale dienstverlening naar inwoners.

Het takenpakket is divers en uitdagend. Je hebt veel contact met verschillende partijen en werkt aan projecten die bijdragen aan de realisatie van een circulaire economie. Kortom, een functie waarin je jouw kennis en ervaring op het gebied van duurzaamheid volledig kunt inzetten.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden initiële duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur);
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopn 5 jaar  in beleidsontwikkeling en implementatie in de wereld van afval en grondstoffen;
3. Afgeronde opleiding op minimaal WO-niveau;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
4. Een afgeronde opleiding op minimaal wo niveau in de richting van milieu , natuur, water, landbouw (20 punten);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar beleidsontwikkeling en implementatie in de wereld van afval en grondstoffen (20 punten);
6. Minimaal 4 jaar ervaring binnen een gemeentelijke organisatie of afvalverwerkingsbedrijf (35 punten)
7. Ervaring met budgetbeheer, accountmanagement en circulaire economie (15 punten)
8. Woon-werkafstand minder dan 30 km om in korte tijd ter plaatse te kunnen zijn als dat voor het werk nodig is (5 punten)
9. Uiterlijk beschikbaar per 4 november 2024 (5 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je / de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
-
Resultaatgericht
- Pragmatisch
- Coaching vaardigheden

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen

Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 25 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 24 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 22 okotver 2024, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 23 oktober 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update 22-10: Er zijn geen inhoudelijke vragen gesteld.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 24 oktober 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.