Hartelijk dank voor je interesse. Helaas is de reactietermijn verlopen en is het niet meer mogelijk te reageren op deze inhuuropdracht.
Trainee informatiemanagement - Wassenaar
Vragen over deze vacature? Neem contact met mij op!
Vacature
Trainee informatiemanagement
Wassenaar
Aanvraagnummer
18179
Duur
12 maanden
Optie tot verlenging
Mogelijk maar nog niet bekend
Uren per week
36
DAS opdracht
Ja
Start
4 november 2024
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Zuid-Holland
Verloopt op
vrijdag 25 oktober 2024
Tijd & agenda
09:00 uur  
company logo
Beschrijving

Organisatie
Je komt te werken bij de eenheid Informatie en Datamanagement (I&D) in een kleine bijzondere, gemeente. Een uniek stukje Nederland, waar zo’n 27.000 mensen wonen. Wassenaar ligt midden in het groen aan de Zuid-Hollandse kust, direct naast de bestuurlijke hoofdstad Den Haag. De organisatie telt ruim 200 medewerkers en heeft een platte organisatiestructuur. De sfeer wordt gekenmerkt als open en collegiaal, met veel ruimte voor nieuwe ideeën en eigen inbreng. De kernwaarden respectvol, verantwoordelijk, omgevingsgericht en samen zijn leidend in onze werkcultuur. Lees hier meer over onze gemeente of de andere eenheden.

Deze eenheid ondersteunt de gemeentelijke collega’s in hun werk en bij het optimaal en veilig benutten van onze ICT-infrastructuur. Van gegevensbeveiliging tot digitale dienstverlening, we hebben het allemaal. Werk samen met ons om de toekomst van informatie en dienstverlening vorm te geven. Sluit je aan en maak het verschil voor onze inwoners, bedrijven en instellingen!

I&D is in een gastheerschapsconstructie ondergebracht bij de gemeente Wassenaar. Door middel van een dienstverleningsovereenkomst (DvO) neemt de gemeente Voorschoten deze diensten ook af.

Opdracht
Als informatiemanager ga je aan de slag in de rol van informatieadviseur, processpecialist, informatiearchitect en projectmanager. Je bent verantwoordelijk voor de samenhang in de informatiehuishouding. Je volgt de ontwikkelingen in het vakgebied op de voet en vertaalt deze naar nieuwe projecten. Je stelt projectplannen op en vertaalt deze naar een meerjarige projectkalender c.q. uitvoeringsprogramma. Natuurlijk neem je de planning van de capaciteit van de collega’s mee in het plan en plan je de financiën. Je deelt je ideeën met het team en je geeft het management gevraagd en ongevraagd advies. Met deze aanpak geef je de innovatie- en digitaliseringsagenda vorm. Dit doe je in goede samenwerking met je collega’s van de eenheid Informatie & Datamanagement. De I&D professionals stuur je (functioneel) aan in hun rol binnen het informatiedomein. Een allround functie want je bent ook accountmanager en sparringpartner voor de interne stakeholders van Wassenaar en Voorschoten en onze partners in de regio.

Waar ga jij je tanden in zetten?
Het verbeteren van onze informatievoorziening is een doorlopend proces. De politiek stelt voortdurend nieuwe vragen en eisen die accurate gegevens en informatie vereisen. Jouw taak is het ontwikkelen van een betrouwbare informatievoorziening die, ongeacht de aard van het verzoek, snel en nauwkeurig de gevraagde gegevens en informatie kan leveren. Hiermee zorgen we ervoor dat er altijd een solide basis is voor politieke afwegingen en besluitvorming.

De groei en verbetering van onze organisatie vereist een sterke focus op onze werkprocessen. Hoe doeltreffender en doelmatiger deze processen zijn ingericht, des te hoger de kwaliteit van de gegevens die onze systemen leveren. Deze hoogwaardige gegevens vormen de basis voor betrouwbare informatie, essentieel voor effectieve besluitvorming en sturing. Met jouw expertise draag je bij aan verbeteringen in de processen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na initiële opdrachtduur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (maximaal 1250 uur);
3. Aantoonbare werkervaring of stage ervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van informatiemanagement;
4. Een maximum uurtarief van € 80,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer én Fee Flextender;

Gunningscriteria  (weging, totaal 100 punten)
5. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting bedrijfs-/bestuurskunde of Informatiemanagement (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring of stage ervaring met het ontwikkelen van informatievoorziening, licht dit duidelijk toe in het cv; (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring binnen een overheidsorganisatie (25 punten);
8. Detacheerder verzorgt gedurende het detacheringstraject een informatiemanagement ontwikkeltraject (15 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
De kandidaat beschikt over de volgende competenties:

  • Je weet van aanpakken en weet te overtuigen;
  • Je bent communicatief sterk en durft aan te spreken als dat nodig is;
  • Je beschikt over analytisch vermogen, je bent adviesvaardig, resultaatgericht, flexibel en standvastig;
  • Je kan goed prioriteiten stellen en hierop sturen;
  • Je bent in staat om het belang van verschillende perspectieven te duiden en te wegen;
  • Als je ook nog beschikt over een gezonde dosis humor worden wij helemaal blij.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.
Je bent minimaal voor 60 % van je werkweek fysiek aanwezig in het gemeentekantoor van Wassenaar, het gemeentehuis van Voorschoten of Raadhuis de Paauw. De overige uren kun je in overleg met je directe collega’s vanuit thuis invullen.

Planning
De gesprekken bij de gemeente Wassenaar zijn gepland op dinsdag 29 oktober 2024 van 09.00 uur tot 16.00 uur op het gemeentekantoor van Wassenaar. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 28 oktober bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie
De gemeente Wassenaar zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 21 oktober 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 22 oktober 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Vraag: Als de termijn 12 maanden is en de werkweek is 36 uur. Hoe komen jullie dan bij 1250 uur?
Antwoord: Wij houden de urenbesteding nauwlettend in de gaten. Ruim voor het bereiken van de 1250 uur worden met de kandidaat afspraken gemaakt over een indiensttreding. Dat is in de meeste gevallen voor het bereiken van de 12 maanden contractduur, tenzij er veel afwezigheid was door ziekte en/of verlof.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 25 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.