Hartelijk dank voor je interesse. Helaas is de reactietermijn verlopen en is het niet meer mogelijk te reageren op deze inhuuropdracht.
Teamleider Ondersteuning en Advies - Dalfsen
Vragen over deze vacature? Neem contact met mij op!
Vacature
Teamleider Ondersteuning en Advies
Dalfsen
Aanvraagnummer
18130
Duur
3 maanden
Optie tot verlenging
4 maal 3 maanden
Uren per week
24 tot 32
DAS opdracht
DAS Talentenregio
Start
04-11-2024
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Overijssel
Verloopt op
dinsdag 22 oktober 2024
Tijd & agenda
09:00 uur  
company logo
Beschrijving

Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst te gaan op detacheringsbasis om de opdracht uit te kunnen voeren.

Organisatie
De Gemeente Dalfsen, gelegen aan de oevers van de Overijsselse Vecht, is een plattelandsgemeente met ongeveer 30.000 inwoners. Met de grootste kernen Dalfsen, Nieuwleusen, Lemelerveld, Oudleusen en Hoonhorst, beslaat de gemeente een uitgestrekt buitengebied en is het een actieve deelnemer binnen de Regio Zwolle. Daarnaast is Dalfsen lid van de P10, het samenwerkingsverband van grote plattelandsgemeenten, en van de Talentenregio.

Dalfsen staat bekend als een veelzijdige gemeente met een uitstekende leefomgeving. In 2023 heeft het CBS vastgesteld dat de inwoners van Dalfsen de gelukkigste van Nederland zijn, iets waar wij enorm trots op zijn. De gemeente hecht veel waarde aan duurzaamheid en een goede woon-, werk- en leefomgeving. Samenwerken is de kracht van onze organisatie.

Bij de gemeente Dalfsen werken circa 300 betrokken en bevlogen medewerkers die dagelijks bijdragen aan het welzijn van onze inwoners. Onze organisatie voegt waarde toe door effectieve samenwerking, zowel intern als extern, met oog voor de veranderende samenleving. Werken bij Dalfsen betekent deel uitmaken van een hecht team dat samen voor elkaar klaar staat.

Opdracht
Wij zoeken een interim-teamleider die betrokken is bij zijn team, stuurt op kwaliteit, ontwikkeling en welzijn van mensen, processen en de kwaliteit van producten en diensten van zijn team. De teamleider levert tevens een bijdrage aan de organisatieontwikkeling en bijbehorende veranderprocessen. Jij weet dit binnen je team te vertalen en neemt medewerkers mee in de visie van de organisatie. De kernwaarden Samen, Vertrouwen en Nabij draag je uit en jouw handelen baseer je daarop.  

De gemeente Dalfsen is een organisatie in ontwikkeling en vorig jaar is gekozen voor een nieuwe organisatiestructuur, waarin we werken met drie domeinen. Te weten; Dienstverlening, Ruimte en Samenleving. Binnen het domein Dienstverlening is tijdelijk ruimte ontstaan voor een teamleider.
Voor het team Ondersteuning en Advies zoeken wij een teamleider die affiniteit heeft met zowel de advisering als de uitvoering van taken.

Team Ondersteuning en Advies Binnen dit team zijn zo’n 25 professionals werkzaam, ondergebracht in vier subteams: juridische zaken en inkoop, communicatie, facilitair en bestuurs-en managementondersteuning inclusief kabinetszaken. Het team is zichtbaar in de organisatie en heeft de ambitie om vanuit professionaliteit waarde toe te voegen aan organisatie- en bestuurlijke ambities. De adviseurs volgen in het najaar een training gericht op het vergroten van hun impact in de advisering. 

Wat is jouw rol als teamleider
Als teamleider geef je leiding vanuit het leiderschapsmodel Dalfsen: Authentiek, Richting geven, Ruimte geven, Realistisch zijn en Reflecteren. Jij zorgt voor het teamgevoel. 

Daarnaast stuur je scherp op de kwaliteit, ontwikkeling en welzijn van mensen, processen en de kwaliteit van producten en diensten van je team. Met de teamleden maak je resultaatgerichte afspraken en volg en stuur je op de uitkomsten hiervan. 
Je maakt je verantwoordelijkheden waar voor je team en teamleden op het gebied van Personeel, Informatie, Organisatie (processen), Financiën, Algemene Zaken, Communicatie en Huisvesting. (PIOFACH).
Als teamleider adviseer je ook over domein overstijgende vraagstukken en draag je zorg voor de integrale advisering aan het Bestuur en het Concernmanagementteam. Jij zorgt voor de afstemming van bestuur- en managementbesluiten en vertaalt deze naar de uitvoering. Ook kun je gedelegeerd opdrachtgever of opdrachtnemer zijn voor projecten binnen de organisatie. Vanuit integraliteit kunnen dit ook opdrachten zijn die niet rechtstreeks binnen je team vallen.

Samen met collega teamleiders en de leden van het Concernmanagementteam geef je verdere invulling aan de ontwikkeling van de organisatie en het leiderschapsmodel.
Tot slot ontwikkel en onderhoud je een actief relatienetwerk en initieer en bevorder je de samenwerking met andere gemeenten en partijen. Je bewaakt en beheert contracten met deze partijen en creëert draagvlak voor beleid. Vanuit dit team heb je nadrukkelijk contacten met Shared Service Center Ons en ben je lid van het Partneroverleg Inkoop & Contractmanagement.
 
Jouw kwaliteiten als teamleider
Jij beschikt over managementervaring, een hbo werk- en denkniveau en zeer goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk. Jij bent in staat om vanuit natuurlijk gezag een team te leiden. Je bent resultaatgericht, toont eigenaarschap en hebt een flexibele houding. Je beschikt over natuurlijke organisatiesensitiviteit en hebt een scherp gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen, zodat je effectief kunt opereren in een politiek-bestuurlijke omgeving. 


Meer over de gemeente Dalfsen
 
In Dalfsen wonen de gelukkigste inwoners van Nederland, zo blijkt uit cijfers van het CBS in 2023. Daar zijn we trots op! Gemeente Dalfsen wordt ook wel ‘groene parel aan de Overijsselse Vecht’ genoemd en heeft duurzaamheid en een goede woon-, werk- en leefomgeving hoog in het vaandel staan.   
 
Samenwerken is onze kracht en vanuit hieruit werken wij hard om de organisatie naar een volgende fase van volwassenheid te brengen. Gemeente Dalfsen is een organisatie met betrokken en bevlogen medewerkers, die op doeltreffende wijze waarde toevoegt in samenwerking met elkaar én met oog voor de veranderende samenleving. De kernwaarden van gemeente Dalfsen zijn: vertrouwen, samen en nabij.  Meer informatie over gemeente Dalfsen vind je op www.dalfsen.nl.   

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als teamleider binnen een overheidsinstelling;

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
3.Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als teamleider binnen een overheidsinstelling (40 punten);
4. Aantoonbare werkervaring in het aansturen van teams bedrijfvoering (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het bewaken en beheren van contracten met interne en externe partijen (25 punten);
6. Aantoonbare politiek bestuurlijke werkervaring (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv). (5 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
-Zeer goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
-Resultaatgericht;
-Toont eigenaarschap;
-Flexibele houding;
-Organisatiesensitief;
-Scherp gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 5 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Tenminste maandag, dinsdag en donderdag

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 24 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 23 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 18 oktober 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 18 oktober 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Vraag: Mijn vraag gaat over de constructie voor ZZP'ers. U geeft aan: Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst te gaan op detacheringsbasis om de opdracht uit te kunnen voeren. Wat wordt bedoeld met 'in dienst gaan op detacheringsbasis'? In dienst gaan bij een bureau? Of moet er een bureau als tussenpersoon tussen zitten?

Vraag: Is dit juridisch houdbaar? Ik denk het niet. Wat kan is dit als loondienst vacature openstellen. maar daar is Flextender niet voor bedoeld. Sterker, hieronder wordt een schijn-loondienst geïntroduceerd. Graag aanpassen of verwijderen van dit platform. Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren.

Antwoord: Vanuit de aanbestedingswet moet elk natuurlijk persoon de mogelijkheid hebben om te kunnen reageren op een aanbesteding. Ook als die opdracht niet geschikt zou zijn voor een zzp’er (vanwege de inhoud van de functie).

Juist daarom hebben wij (met advocaten en juristen) de notitie opgesteld en toegevoegd aan aanvragen waar zzp’ers de opdracht niet kunnen vervullen als de entiteit ‘zzp’er’. De persoon achter de zzp’er kan de functie wel vervullen, maar enkel als een werknemer (in loondienst; zijnde via detachering/uitzend etc.)

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 22 oktober 2024, 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.