Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
Opdracht
Wij zoeken een flexibele, enthousiaste communicatiemedewerker, die het leuk vindt om aan de slag te gaan met de communicatie over o.a. thema’s zoals landbouw en natuur. Je gaat onderdeel uitmaken van een groot en betrokken uitvoeringsteam Landelijk Gebied (ULG) dat zich inzet voor een mooie, groene en duurzame toekomst van de provincie Utrecht! Je beschikt al over de nodige ervaring op communicatiegebied. Jij wilt je hier graag verder in ontwikkelen en scholen.
Uitvoering Landelijk Gebied: werken aan tastbaar resultaat
Binnen ULG wordt gewerkt aan de realisatie van de doelen van het Utrechts Programma Landelijk Gebeid (UPLG) voor het landelijk gebied. We zorgen voor een nòg aantrekkelijker landelijk gebied in de provincie. Dit doen we bijvoorbeeld door nieuwe natuurgebieden aan te leggen, de landbouwstructuur te verbeteren, wandel- en fietsroutes te realiseren en cultureel erfgoed beleefbaar te maken.
Het ULG-team zorgt voor de uitvoering op een integrale en efficiënte wijze, in overeenstemming met de kaders van de provincie. Enthousiasme en creativiteit zijn twee kernbegrippen voor de medewerkers van het ULG-team. De aanpak wordt gekenmerkt door draagvlakvorming vanuit het gebied.
Communicatieteam ULG
• Je wordt onderdeel van het communicatieteam ULG, dat zich bezighoudt met interne communicatie binnen en profilering van onze ambities buiten de provinciale organisatie. Je werkt collegiaal samen en draagt bij aan de versterking van de communicatie;
• Communicatieoverleg; Je wordt deelnemer van het tweewekelijkse communicatieoverleg van het communicatieteam. Tijdens dit overleg wordt de overall communicatiekalender, workload van eenieder en strategie van de uitvoeringsprojecten besproken.
Binnen het ULG ga je aan de slag met de volgende opgaven:
Projectcommunicatie gebied Zuid
In gebiedsteam Zuid worden voornamelijk natuurprojecten gerealiseerd, en vaak in samenwerking met de gebiedspartners.
Werkzaamheden:
• Je houdt je voornamelijk bezig met het redigeren en creëren van content, denk hierbij aan het opstellen van informatiebrieven, nieuwsberichten, online content;
• Je draagt zorg voor de productie van middelen: drukwerk en beeldmateriaal.
• Draagt bij aan het verbeteren van de communicatie binnen de projecten; denk hierbij aan het opstellen van een stakeholdersanalyse, het communicatieplan, bewaken van de huisstijl en legt de link naar corporate communicatie.
• Ondersteunen en realiseren van bijeenkomsten en evenementen.
Uitvoeringsprojecten Landbouw
Om te komen tot een vitaal en toekomstbestendig landelijk gebied spelen agrariërs een belangrijke rol. Er komt echter veel op de sector af en er is weinig vertrouwen in de overheid. De provincie investeert daarom in het ondersteunen van agrariërs. Dit doen we door onafhankelijke Plattelandscoaches aan te bieden, de toegang tot de provincie te verbeteren in de vorm van een Vraagbaak Landbouw, kennis en informatie te delen via een (digitaal) platform LaMi (Landbouw en Milieu) en het voorkomen van ongewenste leegstand via het project Vrijkomende Agrarische Bebouwing (VAB).
Werkzaamheden:
- In samenwerking met de communicatieadviseur Landbouw opstellen van flyers, uitnodigingen, nieuwsberichten;
- Ondersteunen van de webredacteur bij het ontwikkelen van content voor de LaMi website en social media;
- Zorgdragen voor de productie van communicatiemiddelen, zoals drukwerk en beeldmateriaal;
- Ondersteunen bij de voorbereiding en realisatie van bijeenkomsten en evenementen
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
2. Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als communicatiemedewerker
3. Aantoonbare ruime ervaring met het schrijven van teksten, mede-organiseren van bijeenkomsten, evenementen;
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als communicatiemedewerker (40 punten);
5. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van communicatie (10 punten);
6. Aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur bij een gemeente of provincie (20 punten).
7.Aantoonbare werkervaring met het redigeren van teksten (15 punten);
8. Uurtarief maximaal 80 euro exclusief BTW en inclusief reiskosten woon-werkverkeer( 15 punten).
Functiewensen
A. Persoonlijke eigenschappen
• Je bent pro-actief, enthousiast en leergierig: je ziet het werk en pakt dit op; je houdt van aanpakken en van dingen leren;
• Je bent dienstbaar en klantgericht;
• Je kunt goed samenwerken in een klein team en staat open voor feed back;
• Je bent nauwgezet.
- Vaardigheden
• Je hebt aantoonbare werkervaring met praktische uitvoering van communicatie-activiteiten;
• Je hebt een goede schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;
• Je kunt plannen en organiseren; je kunt omgaan met deadlines.
- Kennis
• Je hebt algemene (ervarings-)kennis van landbouw- en natuurvraagstukken
• Je hebt kennis van de verschillende aspecten van communicatie-activiteiten; je bent vertrouwd met zowel oude als nieuwe social media;
• Je weet hoe programma- en projectensturing werkt;
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria te beoordelen in Stap 2”. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 22 oktober 2024 van 13:00 uur tot 16:00 uur uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 21 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 14 oktober 2024, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 14 oktober 2024 .Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Vraag: Is het mogelijk om per december te starten?
Antwoord: Startdatum: zo snel mogelijk. December is te laat.
Vraag: Wat is de verhouding in hybride werken?
Antwoord: Hybride werken is zeker mogelijk: in overleg met de opdrachtgevers bepalen welke dagen dit zijn.
Vraag: De vacature is uitgezet voor 32 tot 36 uur per week. Is het ook mogelijk om een kandidaat aan te bieden met een beschikbaarheid van 24 uur?
Antwoord: We houden ons eerst graag aan de gevraagde uren.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 16 oktober 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.