Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.
Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.
Opdrachtomschrijving
Gemeente Zeist zit midden in een van de grootste IT projecten van afgelopen jaren; het verhuizen van alle on-premise datacenterfaciliteiten naar een IAAS locatie in Amsterdam AM5.
Na een succesvolle Europese aanbestedingsprocedure zijn wij op dit moment samen met de gegunde partij (PQR) en collega gemeente Nieuwegein bezig met voorbereiding op deze migratie en bijbehorende architectuur- en high-level designs sessies. Deze gedegen voorbereiding moet een zo naadloos mogelijke migratie tot gevolg hebben.
Wij zoeken per direct, ter aanvulling en ondersteuning van de interne IT engineers, adviseur en projectleider een senior technisch IT engineer met aantoonbare ervaring met dergelijke transities. Je neemt deel aan het projectteam en werkt nauw samen met projectleider en de externe partijen die betrokken zijn.
Jouw inzet is nodig in deze ontwerpfase en daaropvolgende realisatiefase, tot aan de eindacceptatie en opvolgende eerste maand van exploitatie medio april 2025. Per fase zal de vraag qua inzet van uren verschillen, waarbij de intensiteit naar het feitelijke migratieweekend zal toenemen.
De ideale kandidaat
Je bent een ervaren IT-er met aantoonbare technische en tactische ervaring met infrastructurele projecten binnen relatief complexe omgevingen. Je hebt goed ontwikkelde tactische vaardigheden en ‘snapt’ het belang van een betrouwbare, veilige en beschikbare IT binnen een gemeentelijke bedrijf. Ervaring via eerdere opdrachten of in loondienst met middelgrote gemeentelijke IT omgevingen zal helpen om vlot aan te kunnen haken in het lopende project. Je hebt dat bij voorkeur vanuit een IT architect of adviseur rol gedaan.
Je bent communicatief vaardig, kan je goed in een ander (ook niet IT-er) verplaatsen en kan met alle betrokken disciplines in dergelijke outsourcing trajecten overweg.
Jouw ervaring met datacenter outsourcing, de transformatie van het bedrijf naar een regie-organisatie en de impact die dat heeft op de rol en competenties van de interne IT beheerders helpt ons om de beheerfase goed voor te bereiden.
Daarnaast stel je je waar nodig op als luis in de pels naar andere adviseurs/engineers vanuit ervaring van wat wel en niet werkt, met respect voor de mening van de ander. Je wijst betrokkene ongevraagd op risico’s en uitdagingen die je ziet op basis van het opgestelde plan van aanpak.
Je hebt een hands-on aanpak, stelt je flexibel op als de situatie daar om vraagt maar brengt ook rust als dat nodig is door de zaken van bovenaf in het grotere geheel te bekijken. Je kunt daarbij ook andere meenemen en zo het gevoel van stress verlagen.
Vereisten / knock-out criteria
1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als IT specialist;
2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen IT outsourcing trajecten (datacenter, netwerk core/edge, firewall etc. bij een gemeente of vergelijkbare infrastructuur met grote hoeveelheden servers en applicaties;
3. Bij minimaal 2 vergelijkbare implementatie projecten betrokken geweest in de rol als senior adviseur en/of technisch IT architect;
4. Uiterlijk per 1 november beschikbaar voor minimaal 8 uur per week en vanaf 1 januari voor minimaal 16 uur per week;
5. Aantoonbaar beschikbaar en bereid om in het weekend te werken op momenten van livegang. Op dit moment is daarin de planning laatste weekend van februari.
Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
6. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als IT specialist op zowel conceptueel als technisch vlak (40 punten);
7. Twee relevante referenties overleggen van vergelijkbare projecten met positief gevolg van de afgelopen 5 jaar (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met werken onder architectuur en de itsm processen (20 punten);
9. Een maximum uurtarief van €130,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Overtuigend
- Assertief
- Uitstekende communicatieve vaardigheden;
- Analytisch vermogen
- Proactieve houding;
- Flexibel
- Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Aansluiting op de benodigde competenties.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een oriënterend gesprek. De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties).
Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de gemeente Zeist. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 23 oktober 2024, van 14:00 uur tot 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk maandag 21 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
- De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Flextender.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 15 oktober 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 16 oktober 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Update: Er zijn geen inhoudelijke vragen gesteld.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 17 oktober 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.