Organisatie
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40.
In de groen-blauwe stad midden in het Groene Hart vind je een unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied.
132,5 km², waarvan 6 km² water en 8 kernen, midden in het Groene Hart: dat is Alphen aan den Rijn.
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.
De functie maakt onderdeel uit van het Team Juridische Zaken en Inkoop - Ruimte. We zorgen vanuit dit team voor integrale JZI-advisering op het gebied van contracten, aansprakelijkstellingen, verzekeringen, aanbestedingen en het fysieke domein
Opdracht
De tactisch inkoopadviseur is verantwoordelijk voor het zelfstandig uitvoeren en begeleiden van (complexe) inkooptrajecten met een contractwaarde hoger dan de Europese aanbestedingsgrens conform wet- en regelgeving op het gebied van Werken, Leveringen en Diensten met name gericht op het fysieke domein, waarbinnen bijvoorbeeld de reconstructie van wegen, het vervangen van de riolering en het plaatsen van ondergrondse containers vallen. We sluiten niet uit dat andere gebieden eveneens bediend moeten worden. Hierin is de inkoopadviseur betrokken bij alle facetten van het aanbestedingstraject.
Bovendien ga je collega’s helpen in de hele organisatie om meervoudig onderhandse aanbestedingen en enkelvoudige inkopen zelfstandig uit te voeren. Bij je advisering vertaal je het beleid naar de dagelijkse inkooppraktijk. Daarbij breng je het belang van inkoop over het voetlicht en heb je oog voor een goede verbinding tussen inkoop en de juridische discipline.
In een veranderende omgeving weet jij jouw daadkracht, deskundigheid en klantgerichtheid te combineren met flexibiliteit, resultaatgerichtheid en een pragmatische insteek. Daarbij weet je nieuwe vraagstukken met lef en verantwoordelijkheidsgevoel op te lossen en je gaat daarin graag de samenwerking aan. Als geen ander ben je breed georiënteerd en dat is ook wat je zoekt in een opdracht.
Je brengt zaken in beweging en kunt moeiteloos schakelen in beïnvloedingsstijlen om je doel te bereiken. Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden en bent daarbij een stevige gesprekspartner op de verschillende (strategische) niveaus binnen de gemeentelijke organisatie.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Maximaal uurtarief van € 110,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur aangaande (Europees) inkopen en aanbesteden binnen een politiek-bestuurlijke organisatie;
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
4. Afgeronde opleiding op het gebied van inkoop en (Europees) aanbesteden zoals NEVI 2 en/of verdiepende/gevorderde opleidingen aanbestedingsrecht (30 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen een 100.000+ gemeente (30 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkoopadviseur binnen het fysieke domein (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het gebruik van het digitale inkoopplatform Mercell (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Schriftelijke en mondelinge communicatief vaardig;
Flexibel;
Klantgericht;
Resultaatgericht;
Analytisch;
Besluitvaardig;
Goed prioriteiten kunnen stellen.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld – in overleg uiteraard - op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (hybride werken is mogelijk)
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 18 oktober 2024 van 10.00 uur tot 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 16 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 11 oktober 2024, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 14 oktober 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Update vragen
- Welke minimumeisen stelt opdrachtgever aan hybride werken? Is er een minimaal aantal kantoordagen per week verplicht? E.o. is reizen buiten de spitstijden geaccepteerd?
- Van een professional verwachten wij goed af te kunnen wegen wanneer, hoe laat en hoe vaak een kantoorgang nodig is. Strikt genomen is het beleid 50/50. Er is veel ruimte om daar zelf invulling aan te geven, waarbij overleg met het team - en de medewerkers van wie de inkoopprocedure is - uiteraard ook van belang is.
- Is per direct infaseren mogelijk om per december de volledig gevraagde uren te gaan maken?
- Dat kan. Van belang is dat vanaf het begin een aantal aanbestedingen onderdak vinden bij een Inkoopprofessional.
- Er wordt aangegeven hybride, wat is de verhouding tussen thuis en op locatie werken?
- Zie antwoord bij de eerste vraag.
- Is 24 uur ook bespreekbaar? Wat is de gevraagde aanwezigheid op locatie? Kan het maximum tarief verhoogd worden?
- 24 uur kan mits productiviteit goed is en er sprake is van flexibiliteit. Ook vinden wij een gezonde werk/privé balans belangrijk. Als de optelsom van uren bij verschillende opdrachtgevers het redelijke overstijgt, keuren wij 24 uur niet goed.
- Zie antwoord bij de eerste vraag.
- Het tarief gaat niet omhoog. De ervaring leert dat uitstekende en ervaren professionals met dit tarief prima uit de voeten kunnen.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 15 oktober 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.