Hartelijk dank voor je interesse. Helaas is de reactietermijn verlopen en is het niet meer mogelijk te reageren op deze inhuuropdracht.
Kwartiermaker WOO - Zeist
Vragen over deze vacature? Neem contact met mij op!
Vacature
Kwartiermaker WOO
Zeist
Aanvraagnummer
17923
Duur
6 maanden
Optie tot verlenging
2 maal 6 maanden
Uren per week
36
DAS opdracht
Ja
Start
1 november 2024
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Utrecht
Verloopt op
woensdag 16 oktober 2024
Tijd & agenda
09:00 uur  
company logo
Beschrijving

Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.

Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.

Opdracht
Als kwartiermaker WOO ben jij de drijvende kracht achter het programma Wet Open Overheid. Jij zorgt er voor dat we als organisatie gaan voldoen aan de verplichtingen die voortkomen uit de Wet Open Overheid en belangrijker dan we als organisatie opener en transparanter worden om daarmee het vertrouwen van de samenleving verder te vergroten. Het werken en publiceren volgens de regels van de Woo vraagt om aanpassing in processen en in houding en gedrag van mensen. We moeten ons er nog veel vaker dan voorheen bewust van zijn dat informatie van de gemeente actief openbaar wordt gemaakt. De openbaarmakingen raken de driehoek mens, organisatie en techniek.  

In 2024/2025 stelt de raad op basis van jou advies het ambitie niveau vast, gaan we aan de gang met het ontsluiten van de informatie, passen we processen en creëren we diverse oplossingen om de informatie makkelijk te kunnen vinden en ontsluiten. Als kwartiermaker stuur jij dit proces aan en een aantal projectleiders/betrokkenen die aan de gang aan met concrete resultaten.

Vereisten / knock-out criteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op strategisch niveau bij overheidsinstellingen (omschrijf duidelijk in het cv);
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als strategisch adviseur Wet open overheid;
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van informatiemanagement en archiefwet (omschrijf duidelijk in het cv);

Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
5. Uiterlijk beschikbaar per 1 november 2024 voor 36 uur per week; (25 punten)
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van informatiemanagement en archiefwet bij gemeenten (omschrijf duidelijk in het cv); (45 punten)
7. Maximum uurtarief van € 125,00 exclusief BTW / inclusief fee Flextender en reiskosten woon-werk. (30 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Overtuigend;
  • Inspirerend;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden;
  • Analytisch vermogen;
  • Proactieve houding;
  • Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Aansluiting op de benodigde competenties.
  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een oriënterend gesprek. De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties).

Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de gemeente Zeist. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Het uurtarief voor deze functie is ingeschaald op € 125,00 exclusief BTW / inclusief fee Flextender en reiskosten woon-werk, zie ook criteria.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do 
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 22 oktober 2024.  De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk maandag 21 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Flextender.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 10 oktober 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 11 oktober 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update vragen:

  • Is hybride werken mogelijk en/of is er een verplicht aantal werkdagen dat er op locatie gewerkt dient te worden?

Er is een mogelijkheid tot hybride werken en we hanteren geen verplichte werkdagen. Wel verwachten we een grote mate van fysieke aanwezigheid omdat we in deze functie zien dat dit nodig is. Denk daarbij aan circa 60/70% aanwezigheid.

  • Is het mogelijk om een duo aan te bieden van twee collega's?

Nee. Wij zoeken 1 kandidaat.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 16 oktober 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.