Hartelijk dank voor je interesse. Helaas is de reactietermijn verlopen en is het niet meer mogelijk te reageren op deze inhuuropdracht.
Allround medewerker Burgerzaken - Meppel
Vragen over deze vacature? Neem contact met mij op!
Vacature
Allround medewerker Burgerzaken
Meppel
Aanvraagnummer
17883
Duur
6 maanden
Optie tot verlenging
2 maal 6 maanden
Uren per week
36
DAS opdracht
DAS Talentenregio
Start
21 oktober 2024
Opleidingsniveau
MBO+
Regio
Drenthe
Verloopt op
dinsdag 15 oktober 2024
Tijd & agenda
09:00 uur  
company logo
Beschrijving

Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst te gaan op detacheringsbasis om de opdracht uit te kunnen voeren.

Organisatie
Meppel, een stad met een open karakter die voor iedereen wat te bieden heeft. Mooie woonwijken, een gezellige historische binnenstad, leuke evenementen, bedrijvigheid en een prachtige natuurlijke regio op fiets- en wandelafstand.

Bij zo’n prachtige stad wil de gemeente Meppel graag als aantrekkelijke werkgever aansluiten; een werkgever waar je als medewerker trots op bent, die uniek is en bekend staat als ondernemend en ambitieus.

Gemeente Meppel is een resultaatgerichte organisatie met ambitie. We richten ons op een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening en werken daarbij opgavegericht. Hoe? Door anders te denken, anders te organiseren en anders te doen, vanuit vertrouwen, verantwoordelijkheid geven en steun bieden.

Samen met ruim 400 collega’s werk je dagelijks voor de inwoners van de gemeente Meppel aan maatschappelijke vraagstukken die betekenis hebben voor de samenleving. De organisatie bestaat uit verschillende afdelingen. Deze zorgen ervoor dat er op het gebied van werk en inkomen, zorg en welzijn en duurzaamheid, prettig gewoond en geleefd kan worden in de ‘fairtrade gemeente’ Meppel.

Wij bieden een vernieuwende flexibele werkomgeving met de mogelijkheid om plaats- en tijdsonafhankelijk te werken op basis van individueel leiderschap. Ook kan gebruik gemaakt worden van verschillende faciliteiten om je talenten te laten spreken.

Opdracht:
Je gaat werken in een team van professionals binnen Dienstverlening. Het team Dienstverlening bestaat uit medewerkers van het cluster Klant Contact Centrum (KCC) en het cluster Burgerzaken. Samen werken jullie aan de dienstverlening voor onze burgers.Het cluster burgerzaken bestaat uit 6 collega’s. Voor de baliewerkzaamheden werk je samen met je collega’s om de bezetting volgens inroostering in te vullen. De balie van het stadhuis is open voor burgers op werkdagen van 08:15 tot 13:45 uur. De avondopenstelling van de balie is op dit moment georganiseerd op de vrijdagavond tussen 17:00 en 19:00 uur. Je draait mee in een roulatieschema tijdens deze avondopenstelling. Daarnaast verricht je burgerzaken werkzaamheden in de back office.Concreet zijn je taken:

  • Je kunt (buitenlandse) brondocumenten beoordelen en verwerken in de BRP;
  • Je neemt eerste inschrijvingen in behandeling en legt een personeelslijst aan;
  • Je neemt de verhuizingen aan en verwerkt deze in Key-2-burgerzaken;
  • Je stelt de akte op voor geboorte, overlijden, erkenning, huwelijk en partnerschap en de meldingen huwelijksaangifte en latere vermeldingen;
  • Je kunt vragen en aanvragen voor optie en naturalisatie beantwoorden;
  • Je doet alle voorkomende taken die aan de front office en back office van burgerzaken voorkomt.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding Burgerzaken;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als medewerker Burgerzaken backoffice binnen een gemeentelijke instelling;

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
4. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (10 punten);
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als medewerker Burgerzaken backoffice binnen een gemeentelijke instelling (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring als BRP specialist en/of werkzaamheden met de Burgelijke Stand (35 punten);
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op de frontoffice burgerzaken / balie (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met / kennis van Key2Burgerzaken (10 punten).

Vaardigheden en eigenschappen
Klantgericht, communicatie vaardigheden, emphatie, luisteren, samenwerken

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: nee
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 17 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 16 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 10 oktober 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 11 oktober 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Vraag: Kan de kandidaat in dienst treden na een periode van inhuur?
Antwoord: Dat zou een optie kunnen zijn, maar is afhankelijk van meerdere factoren op het moment dat er sprake is van een overname in dienst. Er zal vaste formatie beschikbaar moeten zijn en de kandidaat zal zich moeten hebben laten zien als een goed functionerende medewerker die past binnen het team. Daarnaast vinden we het belangrijk dat bij een werkelijke overname in dienst na 1040 uur, er geen fee berekend wordt om deze overname tot stand te brengen

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 15 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.