Hartelijk dank voor je interesse. Helaas is de reactietermijn verlopen en is het niet meer mogelijk te reageren op deze inhuuropdracht.
Coördinator Vluchtelingen en Nieuwkomers - Zeist
Vragen over deze vacature? Neem contact met mij op!
Vacature
Coördinator Vluchtelingen en Nieuwkomers
Zeist
Aanvraagnummer
17839
Duur
16 mei 2025
Optie tot verlenging
Mogelijk maar nog niet bekend
Uren per week
32
DAS opdracht
Nee
Start
21 oktober 2024
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Utrecht
Verloopt op
woensdag 9 oktober 2024
Tijd & agenda
09:00 uur  
company logo
Beschrijving

Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.

Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.

Team
Opgaveteam vluchtelingen en nieuwkomers.

Opdracht
Als praktische verbinder vluchtelingen en nieuwkomers ben je de spin in het web als het gaat om opvang van vluchtelingen en integratie van nieuwkomers in Zeist. Je bent in de uitvoering eerste aanspreekpunt voor partijen zoals het COA, Vluchtelingenwerk, Nidos, welzijnsinstelling Meander Omnium, de Regionale Sociale Dienst (RSD) en collega’s binnen Zeist. Daarnaast ben je een belangrijke sparringspartner voor de opgavemanager vluchtelingen en nieuwkomers en zo breng jij beleid en uitvoering dichter bij elkaar

In Zeist vangen we momenteel zo’n 700 vluchtelingen op. We vinden het belangrijk om mensen die huis en haard hebben verlaten op een veilige en rustige plek op te vangen. We hebben verschillende soorten opvanglocaties. De gemeente is verantwoordelijk voor de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne, verspreid over een aantal locaties. Daarnaast hebben we een Nidos locatie voor alleenstaande minderjarige vluchtelingen en hebben we ook een azc Kamp van Zeist van het COA. Het COA is verantwoordelijk voor het dagelijkse reilen en zeilen op het azc, maar jij bent de verbinder vanuit de gemeente. Bijvoorbeeld richting omwonenden, partnerorganisaties en interne collega’s van onderwijs, gezondheid en veiligheid. Jij ziet en hoort goed wat er nodig is, waar de behoeftes liggen en legt de verantwoordelijkheid waar die hoort. Jij signaleert, coördineert en je brengt het verder.

Naast de opvang komt jaarlijks een groep van ongeveer 100 nieuwkomers in Zeist wonen. We vinden het belangrijk dat deze nieuwe Zeistenaren zich snel thuis voelen, de weg leren kennen en starten met hun inburgering en integratie. De Regionale Sociale Dienst (RSD) en Vluchtelingenwerk hebben hier een belangrijke rol in naast een aantal andere lokale partijen en (vrijwilligers)initiatieven. Vanuit de gemeente verbindt jij deze lokale en regionale partijen, versterkt de onderlinge samenwerking, pakt dingen vast als het nodig is en laat het niet los tot het geregeld is. Je bent accounthouder van de subsidiepartners die zich in de opgave bewegen en maakt duidelijke en resultaatgerichte afspraken met hen. Binnen de gemeente trek je nauw op met de opgavemanager vluchtelingen en nieuwkomers en bouw je samen aan de doorontwikkeling van de opgave vluchtelingen en nieuwkomers. 

Je bent vanuit de gemeente de ogen en oren op de verschillende locaties en voorziet de betrokken collega’s in het gemeentehuis van advies. Met al deze partijen en collega’s bouw jij een goede samenwerking op. Je takenpakket blijft in ontwikkeling en beweegt zich mee met de landelijke en lokale politieke ontwikkelingen/ wensen. Maar daar krijg jij juist energie van!

Vereisten / knock-outcriteria
1.  Een afgeronde opleiding op hbo bahcelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als coördinator binnen het vakgebied vluchtelingen en statushouders bij een gemeente;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de opvang van Oekraïense vluchtelingen;
4. Uiterlijk beschikbaar per 21 oktober 2024 voor 32 uur per week;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als coördinator binnen het vakgebied vluchtelingen en statushouders bij een gemeente; (50 punten)
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de opvang van Oekraïense vluchtelingen; (30 punten)
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met bestuurlijke- en bewonerscommunicatie (omschrijf duidelijk in het cv). (20 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je bent een kei in organiseren en improviseren en durf je beslissingen te nemen;
  • Je bent empathisch en kun je goed luisteren;
  • Je hebt naast oog voor de menselijke maat een zakelijke manier van kijken en redeneren;
  • Je bent flexibel, zelfstandig en stressbestendig;Verder ben je een benaderbare persoonlijkheid, en een energieke verbinder die zich goed in diverse netwerken begeeft. Je kunt meeveren en tegengas geven, waarbij je staat voor je mening maar niet star wordt. Je opereert zelfstandig, maar begeeft je ook gemakkelijk in gezelschappen en zoekt de samenwerking op. Tot slot, je weet hectiek altijd naar waarde te relativeren en te vertalen naar concrete korte of lange termijn acties en verbeteringen.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties).

Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1. 

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  in overleg

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 14 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 11 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Flextender.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 4 oktober 2024, 12.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 7 oktober 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update: Er zijn geen inhoudelijke vragen gesteld.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 9 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.