Hartelijk dank voor je interesse. Helaas is de reactietermijn verlopen en is het niet meer mogelijk te reageren op deze inhuuropdracht.
Financieel Adviseur - Provincie Groningen
Vragen over deze vacature? Neem contact met mij op!
Vacature
Financieel Adviseur
Provincie Groningen
Aanvraagnummer
17834
Duur
6 maanden
Optie tot verlenging
1 maal 6 maanden
Uren per week
28-36
DAS opdracht
Nee
Start
Z.s.m.
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Groningen
Verloopt op
dinsdag 8 oktober 2024
Tijd & agenda
09:00 uur  
company logo
Beschrijving

Organisatie

Wij zetten ons in voor een prettige werk- en leefomgeving voor alle Groningers! De provincie doet het werk waarvoor het Rijk te groot is en de gemeenten te klein. Maar dit doen wij niet alleen. We werken samen met inwoners, medeoverheden, bedrijven en maatschappelijke organisaties hard aan alle uitdagingen waar we in Groningen voor staan. Zo verzilveren we kansen op het gebied van leefbaarheid, economie, vergroening, digitalisering en ecologie.

Al ruim 400 jaar zetten we ons in voor Groningen. Door te zorgen voor onze natuur, landschap en woningbouw. Maar ook door wegen aan te leggen en te onderhouden. We ondersteunen culturele activiteiten en organisaties zodat het culturele aanbod in Groningen levendig blijft. Er zijn subsidies voor het bedrijfsleven en ondernemers, om ze te helpen innoveren en verduurzamen.

Werken bij ons
Met onze vakkennis, betrokkenheid en liefde voor het gebied zorgen we er voor dat Groningen een plek is waar inwoners en gasten graag zijn. Wij werken allemaal met passie voor de samenleving. Dat vind je ook terug in de werksfeer. We werken veel samen om doelen te bereiken. We bieden veel ruimte voor eigen initiatief en het nemen van eigen verantwoordelijkheid. Samen met collega's werk je aan uiteenlopende opdrachten, in een complexe maar vooral uitdagende omgeving. Geen dag bij de provincie is hetzelfde!

Opdracht
Jij zorgt voor verbinding tussen de basisteams die zich bezighouden met Mobiliteit en financiën. Daarnaast begeleid je de teams die zich bezighouden met team-, management- en bestuursondersteuning. Je gaat proactief het gesprek aan met teamleiders en beleidsmedewerkers. Je signaleert risico's, verbeter- en/of knelpunten en vertaalt deze informatie naar een gefundeerd financieel advies.

Daarnaast coördineer je de P&C cyclus voor jouw teams en begeleid je deze teams bij de uitvoering hiervan. Je bent nieuwsgierig naar de uitdagingen die er liggen en denkt actief mee over hoe wij als provincie verder stappen kunnen maken in de professionalisering van onze financiële functie.

Concreet betekent dit:

  1. Je bent verantwoordelijk voor het bespreken van de financiële stand van zaken aan de hand van management dashboards en eventueel opstellen van aanvullende financiële rapportages;
  2. Je gaat proactief het gesprek aan met inhoudelijk betrokken teamleiders en adviseert hen op basis van jouw kritische en professionele blik;
  3. Coördinatie, advisering en ondersteuning op de financiële elementen van de P&C cyclus. Bijvoorbeeld bij begrotingswijzigingen, dekkingsvoorstellen, verschillenanalyses, etc.
  4. Je adviseert proactief over onderwerpen waar een professionaliseringsslag gemaakt kan worden, bijvoorbeeld bij de financiële vertaling van meerjarige onderhoudsplannen naar de systematiek van de P&C cyclus.

Vereiste/ Knock-out criteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur of controller;

Gunningscriteria
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur of controller (50 punten);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met financiële planning & control bij een overheids­organisatie (50 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Cijfermatig inzicht
Analytisch
Oplossingsgericht
Schrijfvaardig
Flexibel
Teamplayer

Functieschaal
Deze opdracht is ingedeeld in functieschaal 10.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden op een later moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
    • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
    • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Meer informatie
Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender tot vrijdag 4 oktober 09.00 uur, via de onderstaande button. De vragen worden uiterlijk maandag 7 oktober gepubliceerd in de uitvraag. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 8 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.