Hartelijk dank voor je interesse. Helaas is de reactietermijn verlopen en is het niet meer mogelijk te reageren op deze inhuuropdracht.
Privacy Officer - Gemeente Baarn
Vragen over deze opdracht? Neem contact met mij op!
Opdracht
Privacy Officer
Gemeente Baarn
Aanvraagnummer
17786
Duur
3 maanden
Optie tot verlenging
Mogelijk maar nog niet bekend
Uren per week
20
DAS opdracht
Ja
Start
21 oktober 2024
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Utrecht
Verloopt op
woensdag 9 oktober 2024
Tijd & agenda
09:00 uur  
company logo
Beschrijving

Organisatie
Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.

Opdracht
Inwoners moeten erop kunnen vertrouwen dat persoonsgegevens in goede handen zijn bij de gemeente Baarn. Als privacy officer ben jij de drijvende kracht achter de uitvoering van ons privacy beleid. Je adviseert gevraagd en ongevraagd over privacy gerelateerde onderwerpen, Je vertaalt ontwikkelingen naar beleid, maar coördineert ook de uitvoering van maatregelen die de privacy van onze inwoners borgen. Hierbij sta je midden in de organisatie: jij bent in staat je collega’s mee te nemen in privacybewustzijn. Daarnaast heb je een actieve rol in bijvoorbeeld het uitvoeren DPIA’s,  het opstellen van verwerkersovereenkomsten, het melden van datalekken en het afhandelen van inzageverzoeken. Je onderhoudt goed contact met de Functionaris gegevensbescherming en de security officers.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als Privacy Officer (of vergelijkbaar);
2. Uiterlijk beschikbaar per 21 oktober 2024 voor 20 uur per week;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
3. Aantoonbare kennis van privacywetgeving; (15 punten)
4. Aantoonbare kennis van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG); (25 punten)
5. Aantoonbare ervaring in het intern ontwikkelen van het AVG proces (omschrijf een duidelijk voorbeeld in cv hoe deze ervaring is opgedaan); (punten 40)
6. Aantoonbare werkervaring op het gebied van risicomanagement en informatiebeveiliging (omschrijf duidelijk in het cv). (20 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Jij bent een generalist die relevante juridische en ICT-kennis koppelt aan organiserend vermogen. Je staat midden in de organisatie en bent in staat om mensen mee te nemen en samen te werken. Je bent in staat medewerkers bewust te maken van de noodzaak van gegevensbescherming, maar denkt ook actief mee vanuit het belang van je gesprekspartner. Je bent organisatiesensitief en krijgt dingen voor elkaar.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: werkdagen in overleg tussen, behalve op vrijdag

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 14 oktober 2024 tussen 08:30 en 11:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 11 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk één maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken.
  • Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 4 oktober 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 7 oktober 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update

Vraag: Wat is de aanleiding van deze opdracht? Hoe ziet de gemeente de verhouding tussen aanwezigheid op kantoor en werken op afstand?
Antwoord: Op dit moment is de tweede lijn van de privacy organisatie binnen de gemeente Baarn onvoldoende ingericht. Met de inhuur van een Privacy Officer zorgen we ervoor dat privacy-gerelateerde processen minder afhankelijk zijn van collega's met een andere functie. Van de privacy officer wordt verwacht dat deze zichtbaar is in de organisatie. Een combinatie van aanwezigheid op kantoor en werken op afstand is mogelijk. De minimale aanwezigheid op kantoor is 1 werkdag per week, tussen maandag en donderdag.

Vraag: Zoeken jullie iemand die 1 jaar ervaring heeft tegen een lager tarief of iemand die al meer jaar ervaring heeft (en dus ook een iets hoger tarief)?
Antwoord: De voorkeur gaat uit naar iemand met kennis van zaken, die vooral slagvaardig is en in staat is om collega's mee te nemen in onze privacy-processen. 

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 9 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.