Organisatie
Veenendaal is een mooie, actieve gemeente, centraal gelegen aan de A12, met uitstekende voorzieningen in een groene omgeving. De gemeente heeft een bruisende binnenstad met een groot en gevarieerd winkelcentrum, een innovatief ICT-centrum voor de regio en volop plannen voor de toekomst. Met de ontwikkeling van het centrumplan Brouwerspoort en diverse andere nieuwbouwlocaties zoals Veenendaal-oost, zal Veenendaal naar zo'n 70.000 inwoners groeien. Ook persoonlijke groei van onze medewerkers staat centraal in Veenendaal. De gemeente stimuleert hen om zich steeds verder te ontwikkelen. Eigen initiatief en verantwoordelijkheid staan bij ons hoog in het vaandel.
De secretaris bezwaarschriftencommissie komt te werken binnen het team Juridische Zaken en Inkoop.
Opdracht
Momenteel kampt de gemeente Veenendaal met een piek aan bezwaarschriften. Om deze reden zoeken we tijdelijk extra ondersteuning van de commissie voor 18u/week. Je komt te werken op het secretariaat van de algemene bezwaarschriftencommissie. Deze adviseert over uiteenlopende zaken op het gebied van onder meer de Omgevingwet, Wegenverkeerswet, Huisvestingsverordening en handhaving. Je ondersteunt de commissie bij de advisering. Je woont zittingen bij en schrijft de conceptadviezen en verslagen uit.
Het secretariaat is verder belast met de voorbereiding van de zittingen (contact met vakafdelingen en inwoners, agenderen, dossiervorming, etc.) en de uiteindelijke afhandeling van de bezwaarschriften (opstellen mandaatvoorstellen en beslissingen op bezwaar). Ook zijn we voor enkele eenvoudiger zaaktypen verantwoordelijk voor de ambtelijke afdoening van de bezwaarschriften.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal een afgeronde juridische hbo bachelor opleiding;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente;
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in het werken als juridisch adviseur bij een overheidsinstantie (30 punten);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring op het vlak van bezwaarschriftenbehandeling algemene kamer (verkeersbesluiten/afval/urgenties/APV etc.) (50 punten);
5. Maximaal uurtarief van €105,- excl. BTW en inclusief reiskosten woon- werkverkeer (20 punten);
6. Beschikbaar per 7 oktober 2024 voor 18 uur per week.
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet
Competenties
- Goede adviesvaardigheden;
- Communicatief sterk, in staat om verschillende belangen en wensen zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen;
- Oplossings- en resultaatgericht;
- Goede beheersing van de Nederlandse taal;
- Teamplayer.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 14 oktober 2024 van 10:00 uur tot 12:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 11 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
- Gemeente Veenendaal heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
- Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
- Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
- Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
- Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 1 oktober 2024, 9.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 2 oktober 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Vraag: Wat is de frequentie vd zittingen, op welke dag en moment?
Antwoord: Vergaderingen zijn normaal op maandagavond en de frequentie is normaal om de drie weken. We zijn vanwege de achterstand wel aan het kijken met de commissie of we een of twee extra vergaderingen in de avonduren kunnen inplannen. Op dit moment kunnen we nog niet zeggen of dat een maandag of een andere avond zal zijn.
Vraag: Is buiten de zittingen om nog aanwezigheid op locatie gewenst?
Antwoord: Wij denken dat dat niet elke dag nodig zal zijn, thuiswerken kan. Maar we wensen wel dat iemand minimaal een dag per week naar Veenendaal komt en dan bij voorkeur de dinsdag. Want die dag hebben we ook het standaardoverleg voor het secretariaat gepland. Voor de eerste dagen lijkt werken op kantoor ons ook nodig ivm. kennismaken, systemen leren kennen, etc).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 7 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.