Hartelijk dank voor je interesse. Helaas is de reactietermijn verlopen en is het niet meer mogelijk te reageren op deze inhuuropdracht.
Senior Projectleider Versterken Financiële Keten - Provincie Utrecht
Vragen over deze vacature? Neem contact met mij op!
Vacature
Senior Projectleider Versterken Financiële Keten
Provincie Utrecht
Aanvraagnummer
17663
Duur
12 maanden
Optie tot verlenging
2 maal 6 maanden
Uren per week
16-24
DAS opdracht
Ja
Start
Z.s.m.
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Utrecht
Verloopt op
vrijdag 4 oktober 2024
Tijd & agenda
09:00 uur  
company logo
Beschrijving

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Opdracht
Als senior projectleider verbeterprogramma Versterken Financiële Keten (VFK) ben je (in eerste instantie) verantwoordelijk voor:

  1. Het begeleiden van projecten die voortvloeien uit het programmaplan VFK van de provincie Utrecht met betrekking tot de taken, bevoegdheden en rollen binnen de financiële keten alsmede de informatievoorziening in en door de financiële keten.
  2. Secretaris van het verbeterprogramma waaronder het opstellen van periodieke agenda’s voor overleggen, samenstellen van rapportages ten behoeve van directie en bestuur.
  3. Projecten zelf uitvoeren wanneer er geen of beperkte capaciteit beschikbaar is vanuit de eigen organisatie.

Als eerste ga je voor de projecten samen met de projectleiders de projectplannen uitwerken. Het programmaplan Versterken Financiële Keten is hiervoor richtinggevend.

  • Je bent meewerkend voorman en procesbegeleider in de voor de projecten gevormde projectteams.
  • Je werkt zichtbaar in het hart van de financiële keten en komt hierbij met alle geledingen van de keten in aanraking.
  • Je draagt zorg voor het (laten) uitwerken van de projectplannen in gedetailleerde uitvoeringsplannen.
  • Je draagt zorgt voor voorlichting en communicatie met betrekking tot de projecten.
  • Je rapporteert rechtstreeks aan de programmamanager Versterken Financiële Keten.

Van de projectleider wordt senioriteit/overtuigingskracht, maar ook stimulerende collegialiteit verwacht. De projectleider heeft ruime theoretische en praktische bagage op het vlak van procesontwerp, geautomatiseerde gegevensverwerking, interne controle en administratieve verwerking onder meer bij grote gemeenten (G4) en provincies.

Vereisten / knock-outcriteria
1.Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider, leidinggevende of adviseur binnen een overheidsorganisatie of non profit organisatie in de afgelopen 8 jaar;
3. Aantoonbare werkervaring met minimaal 2 projecten in het kader van verbeteren (financiële) keten uitgevoerd bij een overheidsorganisatie of non-profit organisatie;
4. Aantoonbare werkervaring met procesontwerp, geautomatiseerde gegevensverwerking, interne controle en administratieve verwerking;

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur/leidinggevende op het gebied van financiën, organisatie of bedrijfsvoering; (50 punten)
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de aansturing van het verbeteren van financiële ketens in een organisatie; (50 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  1. Resultaatgericht
  2. Hands-on mentaliteit
  3. Analytisch
  4. Samenwerkingsgericht

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria te beoordelen in Stap 2”. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.

- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden op een later moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 30 september 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 1 oktober 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update 01-10: Er zijn voor deze procedure geen vragen gesteld. 

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 4 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.