Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
Opdracht
De gemeente Gooise Meren heeft een centrale inkoopfunctie. Het inkoopteam ondersteunt en adviseert projectleiders bij diverse inkooptrajecten (van meervoudig tot Europees, van eenvoudig tot complex en betreffende diensten, leveringen of werken).
Om onze inkoopcontracten optimaal te benutten zijn we nu bezig met de implementatie van een nieuw contractmanagementsysteem van ISPnext International B.V.
We zijn op zoek naar een tijdelijke inkoopadviseur die
- Zelfstandig kan adviseren op de onderwerpen:
o Beleidsadvies of -onderzoek,
o Facilitair,
o Financiën en Belastingen,
o Personeel en Organisatie,
o Verkiezingen en andere burgerzaken.
- goed kan samenwerken en
- goed is in het actueel houden van de dossiers zodat t.z.t. een soepele overdracht naar een andere inkoopadviseur of contractbeheer gerealiseerd wordt.
- een aanjaagrol vervult om inkoopprojecten op tijd en met een goed resultaat af te ronden
- de missie en visie van GM volgt. Onder andere
o een gemeente die structureel inzet op duurzaamheid (bv 100% circulair inkopen in 2030)
o een gemeente die financieel gezond is, kosteneffectief werkt, en die hoogwaardige dienstverlening biedt aan inwoners, bezoekers,
maatschappelijke instellingen en ondernemers
- conform het inkoopproces van Gooise Meren werkt, de sjablonen van Gooise Meren gebruikt en TenderNed gebruikt voor communicatie met de markt;
- ondersteunt bij inrichtings- en implementatievraagstukken rondom het contractmangementsysteem ISP Next.
Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Uiterlijk beschikbaar per 7 oktober 2024 voor minimaal 10 uur per week verspreid over 2 werkdagen (flexibel);
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkoper bij een overheidsorganisatie;
3. Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van Europese aanbestedingen (benoem dit duidelijk in het cv);
4. Een maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met maatschappelijk verantwoord opdrachtgeven en inkopen (MVOI). We ontvangen graag een tabel waaruit goed af te leiden is welke aanbesteding met MVOI-aspecten is aanbesteed en welke aspecten.) (35 punten);
We zijn geïnteresseerd in de aspecten Milieu, Klimaat, Circulair, Diversiteit & Inclusie, Ketenverantwoordelijkheid. Social Return mag alleen opgevoerd worden als u dit niet als uitvoeringsvoorwaarde hebt gehanteerd.
a. Geen/weinig ervaring met MVI (0 punten);
b. Twee tot en met vier uitgevoerde MVI inkooptrajecten, bij één of twee daarvan was MVI in de gunningscriteria verwerkt (10 punten);
c. Vijf tot acht uitgevoerde MVI inkooptrajecten, bij één of twee daarvan was MVI in de gunningscriteria verwerkt (20 punten);
d. Vijf tot acht uitgevoerde MVI inkooptrajecten, bij minstens drie daarvan was MVI ook in de gunningscriteria verwerkt (30 punten);
e. Meer dan acht uitgevoerde MVI inkooptrajecten, bij minstens drie daarvan was MVI ook in de gunningscriteria verwerkt (35 punten).
6. Aantoonbare werkervaring met aanbestedingen in de afgelopen 5 jaar (benoem duidelijk in het cv waar deze ervaring is opgedaan)(max 30 punten);
a. 1 tot 4 uitgevoerde aanbestedingen, waarvan 1 Europese aanbestedingen(5 punten);
b. 1 tot 4 uitgevoerde aanbestedingen, waarvan 2 Europese aanbestedingen(10 punten);
c. 5 tot 7 uitgevoerde aanbestedingen, waarvan 2 of 3 Europese aanbestedingen (15 punten);
c. 5 tot 7 uitgevoerde aanbestedingen, waarvan meer dan 3 Europese aanbestedingen (20 punten);
e. meer dan 7 uitgevoerde aanbestedingen én meer dan 4 Europese aanbestedingen(30 punten).
8. Aantoonbare werkervaring met een contractmanagementsysteem (benoem duidelijk in het cv waar deze ervaring is opgedaan) (25 punten);
a. geen werkervaring met een contractmanagementsysteem (0 punten);
b. werkervaring als gebruiker van een contractmanagementsysteem (5 punten);
c. werkervaring met de (technische) inrichting van een contractmanagementsysteem (10 punten);
d. werkervaring met de implementatie van een contractmanagementsysteem met als resultaat dat de organisatie het contractmanagementsysteem goed gebruikt(15 punten);
e. Werkervaring op alle benoemde punten (25 punten);
9. Een maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten (max 10 punten);
a. Een maximum uurtarief van €90 tot €95,- (10 punten);
b. Een maximum uurtarief van €95 tot €99,99 (7 punten);
c. Een maximum uurtatief van €100 tot €104,99 (5 punten);
d. Een maximum uurtarief van €105 tot 109,99 (2 punten);
e. Een maximum uurtarief van €110 of meer (0 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het onderstaande profiel voldoet.
Competenties
- Uitstekende communicatieve vaardigheden / gesprekstechnieken / overtuigingskracht
- Affiniteit met innovatie en circulair inkopen
- Affiniteit met het optimaliseren van contractmanagement
- Kennis van complexiteit rondom aanbestedingen bij gemeenten
- Sterk in plannen / organiseren
- Professioneel en representatief
Beoordelingssystematiek
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen.
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen/knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd.
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De beste 3 kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat (of kandidaten) die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet(of voldoen) aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn van 5 kalenderdagen gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
We ontvangen graag een tabel waaruit goed af te leiden is welke aanbesteding met MVOI-aspecten is aanbesteed en welke aspecten gebruikt zijn.;
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, maar minimaal 50% fysiek op locatie.
Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 2 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 1 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.
Overige informatie
Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij Flextender te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
OPTIONEEL: Deze opdracht kan uitgebreid worden tot maximaal xx uren per week als dit past bij de functie/rol of omdat collega's uit het team (deels) uitvallen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkwverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.
OPTIONEEL: Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met xx xx 2024. Daarna kan er maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5 %.
Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculptatie als gesteld in de wijziging leidraag invordering nr. BLKB2023/1062M.ind
o U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. Ipad.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 24 september 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 25 september 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Update 25-09-24
Vraag: We hebben we een duo, een junior en een senior, die bij elkaar aan de gestelde eisen voldoen. Staan jullie open voor zo’n constructie? indien een combinatie van een senior en een junior inkoper inderdaad werkt voor jullie, hoeveel uren verwachten jullie aan van een senior nodig te hebben en hoeveel uren van een junior?
Antwoord: Nee, we willen graag 1 persoon inhuren
Vraag: kunt u aangeven of u akkoord bent met het aanbieden van een kandidaat die max. 10 uur beschikbaar is?
Antwoord: Exact 10 uur beschikbaar is acceptabel voor de eerste maand. Daarna verwachten we de flexibiliteit van 10 – 20 uur afhankelijk van de behoefte van de gemeente.
Vraag: Kunt u aangeven of de mogelijkheid bestaat voor een kandidaat om geleidelijk in te faseren per november/december?
Antwoord:Zie het antwoord van hierboven. We hebben een capaciteitsbehoefte in oktober die ingevuld moet worden met minimaal 10 uur per week
Vraag: Kunt u aangeven wat het ideale aantal uren beschikbaarheid van een kandidaat voor u is?
Antwoord: 10-20 uur, conform uitvraag
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 27 september 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.