Hartelijk dank voor je interesse. Helaas is de reactietermijn verlopen en is het niet meer mogelijk te reageren op deze inhuuropdracht.
Financieel adviseur Fysiek domein en Bedrijfsvoering - Wijdemeren
Vragen over deze vacature? Neem contact met mij op!
Vacature
Financieel adviseur Fysiek domein en Bedrijfsvoering
Wijdemeren
Aanvraagnummer
17099
Duur
6 maanden
Optie tot verlenging
1 maal 6 maanden
Uren per week
36
DAS opdracht
Ja
Start
23 september 2024
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Noord-Holland
Verloopt op
donderdag 6 februari 2025
Tijd & agenda
17:00 uur  
company logo
Beschrijving

Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.

Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!  

Opdracht
Gemeente Wijdemeren is op zoek naar een ervaren financieel adviseur in het Fysiek domein en Bedrijfsvoering. De gemeente stond in 2023 onder preventief toezicht van de provincie Noord-Holland en is d.m.v. een financieel herstelplan gekomen tot een reëel en structureel sluitende meerjarenbegroting 2024-2027. Voor met name de afdeling Omgeving (fysiek domein) ligt er een zeer grote uitvoeringsopgave de komende jaren van vele investerings- en onderhoudsprojecten in met name wegen en riolering. Van de adviseur wordt dan ook een actieve rol gevraagd in de (financiële) advisering van de teams van de afdeling Omgeving.
Daarnaast ben je ook financieel adviseur voor een aantal teams binnen de afdeling Bedrijfsvoering.

Werkzaamheden:

  • Levert een actieve bijdrage bij het opstellen van de P&C producten binnen het team financiën;
  • Adviseert over vraagstukken binnen het fysiek domein;
  • Voert periodiek budgetgesprekken;
  • Signaleert risico’s, verbeter,- en/of knelpunten;
  • Toetst en evalueert de naleving van kaders, richtlijnen en regelgeving.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Financieel Adviseur of financial controller in het fysiek domein bij een gemeente of gemeenschappelijke regeling;
3. Een maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten.

Gunningscriteria (weging)
4. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Financieel Adviseur fysiek domein bij een gemeentelijke organisatie (35 punten);
5. Aantoonbare kennis van- en werkervaring met het BBV(benoem dit duidelijk in het CV) (35 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van Planning & Control producten binnen een gemeentelijke instelling (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Naast de ruime kennis en ervaring die je meeneemt vinden wij het volgende ook belangrijk.
Je bent: flexibel, stressbestendig, creatief, collegiaal en analytisch

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland in week 37 (maandag 9 september 2024 tm 13 september 2024). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 5 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De gemeente Wijdemeren vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Wijdemeren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 2 september 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 3 september 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Vraag: Ik ben vanaf 1-1-2025 fulltime beschikbaar en kan het aantal uren vanaf oktober opbouwen. Te beginnen met 1 dag per week en daarna 2 tot eind 2024. Heeft het gelet op deze beschikbaarheid zin om te reageren? NB: ik ben een zeer ervaren adviseur met ook veel ervaring op het fysiek domein.
Antwoord: Vanaf 1-1-2025 fulltime beschikbaar is te laat en te opbouw van uren in 2024 is niet voldoende. 

Vraag: Is deze opdracht ook voor 24-28 uur per week mogelijk?
Antwoord: Is deze opdracht ook voor 24-28 uur per week mogelijk?

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 4 september 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.