Hartelijk dank voor je interesse. Helaas is de reactietermijn verlopen en is het niet meer mogelijk te reageren op deze inhuuropdracht.
Projectleider(s) Openbare Ruimte - Nieuwegein
Vragen over deze vacature? Neem contact met mij op!
Vacature
Projectleider(s) Openbare Ruimte
Nieuwegein
Aanvraagnummer
16917
Duur
6 maanden
Optie tot verlenging
2 maal 3 maanden
Uren per week
32 tot 36
DAS opdracht
Ja
Start
9 september 2024
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Utrecht
Verloopt op
donderdag 6 februari 2025
Tijd & agenda
17:00 uur  
company logo
Beschrijving

Organisatie
Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Een complete stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en moderne woningen. Nieuwegein ligt centraal gelegen en heeft eigen aansluitingen op de doorgaande autowegen A27, A2 en A12 en beschikt over efficiënt openbaar vervoer, waaronder een sneltramverbinding met de buurgemeenten IJsselstein en Utrecht. In deze complete stad ligt voor de Gemeente Nieuwegein ook een taak in het verduurzamen van de stad.

Opdracht
Een belangrijke taak van de gemeente Nieuwegein is om de openbare ruimte aantrekkelijk, bruikbaar en bereikbaar te houden, nu en in de toekomst. Dat doen we graag in samenwerking met bewoners, ondernemers en andere gebruikers van de openbare ruimte. Als projectleider ben je werkzaam bij het team Realisatie. Dit team bestaat uit projectleiders, technisch medewerkers (werkvoorbereiders) en toezichthouders.

Opdracht
Wij zoeken een projectleider openbare ruimte. Deze projectleider geeft leiding aan diverse projecten in de openbare ruimte, daarnaast word je ook ingezet op kleinere projecten. Het gaat om de volgende projecten:

  • Aanleg van een doorfietsstraat;
  • Reconstructie van de Herenstraat, in het kader van het bescherm dorpsgezicht
  • Aanleg van een geluidsscherm;
  • Groot onderhoud Rioleringen
  • Groot onderhoud wegen.

Als projectleider binnen het openbaar domein ben je verantwoordelijk voor de voorbereiding, aanbesteding en uitvoering van integrale projecten in de fysieke leefomgeving. Hierbij geef je leiding aan projectteams.

Als Projectleider Openbare Ruimte participeer je in onderhandelingsprocessen en onderhandel je over aanbestedingen. Je stuurt projectmedewerkers aan. Voor de realisering van projecten stel je projectplannen op en verzorg je voortgangrapportages. Je besteedt projecten aan en voert directie tijdens de uitvoering. Een uitdagende functie, waarbij communicatie en eventueel participatie richting bewoners en instellingen ook zeer belangrijk is.

Je beschikt over het volgende profiel:

  • Je hebt kennis en ervaring in de civiele techniek;
  • Je hebt kennis en ervaring op het gebied van projectmatig werken;
  • Je hebt kennis en ervaring op het gebied van voorbereiding en uitvoering van projecten in het openbare gebied;
  • Je hebt kennis om projecten samen met bewoners, bedrijven vorm te geven;
  • Je hebt ervaring met de bestuurlijke werkelijkheid van gemeenten.

Vereisten/ knock-outcriteria (te beoordelen door Flextender)
1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider in de civiele techniek binnen een gemeente.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van civiele techniek (10 punten);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider in de civiele techniek binnen een gemeente (25 punten);
5. Aantoonbare werkervaring op het gebied van voorbereiding en uitvoering van projecten in het openbare gebied (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring op het gebied participatie met inwoners (15 punten);
7. Aantoonbare werkervaring op het gebeid van projectmatig werken (10 punten);
8. Maximaal uurtarief 100 euro, - exclusief btw/ inclusief fee Flextender en reiskosten woon- werkverkeer (10 punten);
9. Kandidaat is beschikbaar per 9 september 2024 voor minimaal 32 uur (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Flexibiliteit en schakelen in rollen
  • Integraal samenwerken en procesgevoeligheid
  • Eigenaarschap
  • Ondernemerschap
  • Externe gerichtheid/ netwerken

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
2. Duo-aanbieding is ook mogelijk

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.

Planning
De digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 30 augustus 2024 tussen 13.00 uur en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 29 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Akkoord met een SROI regeling in de overeenkomst m.b.t. Social Return.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
    • Indien u beschikt over een G-rekening, zal 25% op deze rekening worden gestort. Indien u geen SNA certificaat kunt overleggen zal er 55% op de G-rekening worden gestort.
    • Indien u niet beschikt over een G-rekening, moet er per kwartaal een verklaring van betalingsgedrag van de Belastingdienst worden overlegt.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 21 augustus 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 22 augustus 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update 22 augustus 2024: Er zijn geen vragen ingediend.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 28 augustus 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.