Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Katwijk mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Katwijk. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente Katwijk merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
De gemeente Katwijk werkt dagelijks aan een leefbare, veilige en toekomstgerichte omgeving voor onze inwoners en ondernemers. Onze ambities zijn groot: van de grootste woningbouwontwikkeling in onze geschiedenis tot het versterken van de kwaliteit van de openbare ruimte en het verbeteren van digitale dienstverlening.
Onze organisatie telt zo’n 650 medewerkers en kenmerkt zich door een platte structuur. We zetten sterk in op persoonlijk leiderschap en geven onze mensen de ruimte om verantwoordelijkheid te nemen. Zo blijven we flexibel en wendbaar en kunnen we snel inspelen op maatschappelijke ontwikkelingen. In diezelfde geest zoeken we partners die vakmanschap combineren met betrokkenheid en die samen met ons werken aan duurzame resultaten voor Katwijk.
Opdracht
Als Jeugdconsulent analyseer je de hulpvraag van inwoners op het gebied van Jeugd, WMO en de Participatiewet. Je hebt een specialisatie binnen de Jeugdwet, maar je mag voorzieningen vanuit alle wetten inzetten. Je analyseert de hulpvraag en gaat samen met inwoners aan de slag om een ondersteuningsplan op te stellen. Hierbij vormt de eigen kracht en de zelfredzaamheid van het gezin het uitgangspunt. Op basis van de analyse en het ondersteuningsplan bepaal je welke vrij toegankelijke of geïndiceerde ondersteuning nodig is. Dit leg je vast en zo nodig stel je een beschikking op.
Verantwoordelijkheden
- Beoordelen en behandelen van PGB-aanvragen: Je beoordeelt of mensen in aanmerking komen voor een PGB en beslist over de toekenning, afwijzing of beëindiging van de aanvraag.
- Beoordelen van het PGB-plan: Je beoordeelt het plan dat is opgesteld door de aanvrager om ervoor te zorgen dat het voldoet aan de richtlijnen en eisen voor het PGB.
- Voeren van intakegesprekken met inwoners: Je voert intakegesprekken met inwoners om hun behoeften en ondersteuningsvragen in kaart te brengen.
- Coachen van inwoners: Je begeleidt inwoners bij het formuleren van hun ondersteuningsvraag en het opstellen van het ondersteuningsplan.
- Opstellen van ondersteuningsplannen en beschikkingen: Je stelt ondersteuningsplannen op voor inwoners en maakt beschikkingen om de ondersteuning te regelen. Deze worden vastgelegd in het systeem.
- Regisseren van de inzet van gecontracteerde hulpverlening: Je coördineert en regisseert de inzet van gecontracteerde hulpverlening om ervoor te zorgen dat inwoners de juiste ondersteuning ontvangen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
3. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi), incl. juiste SBI Code;
4. Indien de opdrachtnemer personeel te beschikkingstelt moet de inschrijver beschikken over een geldige certificering van de Stichting Normering Arbeid (SNA) op basis van de norm NEN 4400-1 (voor Nederlandse ondernemingen) of NEN 4400-2 (voor buitenlandse ondernemingen) licht toe of het alternatief aanwezig is;
5. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
6. Een maximum uurtarief van €95,- excl btw en inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
7. SKJ geregistreerd (registratienummer en datum vermelden in het cv);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar als jeugdconsulent binnen een gemeente;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
9. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor in maatschappelijke richting, zoals Sociaal Pedagogische Hulpverlening (20 punten);
10. Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar opgedaan als jeugdconsulent bij een gemeente (30 punten);
-minder dan 2 jaar aantoonbare werkervaring (0 punten);
-2 tot 3 jaar aantoonbare werkervaring (15 punten);
-meer dan 3 jaar aantoonbare werkervaring (30 punten);
11. Aantoonbare werkervaring met het afhandelen van PGB aanvragen, het opstellen van beschikkingen en het vastleggen in de systemen bij een gemeente of een instelling die namens de gemeente aanvragen PGB afhandelt (15 punten).
- 1-3 afhandelingen (5 punten);
- > 3 afhandelingen (15 punten);
12. Aantoonbare werkervaring met het signaleren, melden en afhandelen van Veilig Thuis-meldingen (15 punten);
- 1-2 meldingen in de afgelopen 4 jaar (5 punten);
- > 2 meldingen in de afgelopen 4 jaar (15 punten);
13. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van ondersteuningsplannen voor gezinnen en jongeren (20 punten);
- 1-5 ondersteuningsplannen in de afgelopen 4 jaar(10 punten);
- >5 ondersteuningsplannen in de afgelopen 4 jaar (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Zelfstandigheid
Taken zelfstandig plannen en uitvoeren zonder constante begeleiding, inititief nemen en proactief handelen bij signalen van hulpvragen of problemen.
Resultaatgericht
Hij of zij stelt duidelijke doelen die binnen de afgesproken tijd worden behaald en richt zich op concrete resultaten voor inwoners en gezinnen.
Professionaliteit
Integer handelen, betrouwbaar en volgens de geldende wetten en richtlijnen. Het behouden van een stabiele houding in complexe of emotioneel beladen situaties.
Communicatief vaardig (mondeling en schriftelijk) Legt informatie helder uit aan inwoners, collega’s en partners, en stelt rapportages, ondersteuningsplannen en beschikkingen correct en begrijpelijk op.
Mensgericht
Luistert actief, toont begrip voor de situatie van inwoners en stimuleert de eigen kracht en zelfredzaamheid van gezinnen, met respect en empathie.
Veiligheids- en procedurebewust
Herkent tijdig signalen van huiselijk geweld en kindermishandeling en handelt volgens de meldprocedures van Veilig Thuis. Werkt nauwkeurig bij het opstellen en beoordelen van PGB-aanvragen, ondersteuningsplannen en beschikkingen, met een zorgvuldige afweging van de belangen van het gezin binnen de wettelijke kaders.
Benodigd aantal professionals
1
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling”. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie van cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: 3 dagen op locatie waarvan de dinsdag verplicht ivm overleggen
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 16 december. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- De inschrijver is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en bevoegd om arbeidskrachten ter beschikking te stellen conform de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Toegestane codes zijn in ieder geval:
In deze gevallen moet de inschrijver aantonen dat:
- de ingezette professionals bij hem in loondienst zijn (geen tussenkomst-ZZP of eigen BV-constructie);
- detachering een structureel en aantoonbaar onderdeel vormt van de bedrijfsactiviteiten;
- en de onderneming beschikt over een geldige WAADI-registratie.
De gemeente Katwijk behoudt zich het recht voor aanvullende bewijsstukken op te vragen (zoals arbeidsovereenkomsten, cao-toepassing of verklaringen over fiscale afdrachten) indien de SBI-code afwijkt van de standaard-detacheringcodes.
- De inschrijver moet beschikken over een geldige certificering van de Stichting Normering Arbeid (SNA) op basis van de norm NEN 4400-1 (voor Nederlandse ondernemingen) of NEN 4400-2 (voor buitenlandse ondernemingen). Dit certificaat waarborgt dat de onderneming voldoet aan verplichtingen op het gebied van loonheffingen, omzetbelasting en het voorkomen van illegale arbeid. Indien de inschrijver niet kan voldoen aan de gevraagde SNA-certificering, accepteren wij in dat geval een combinatie van:
* Een recente WKA-verklaring (verklaring betalingsgedrag keten- en inlenersaansprakelijkheid) van de Belastingdienst, en
* Het gebruik van een G-rekening voor de afdracht van loonheffingen.
- Voor deze opdracht wordt het facturatieproces uitgevoerd volgens de werkwijze van Katwijk. Bij gunning ontvangt u hierover aanvullende informatie.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 9 december 2025 09:00 uur . De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag10 december gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot 15 december 09.00. Tot die tijd kunt u reageren.