Hartelijk dank voor je interesse. Helaas is de reactietermijn verlopen en is het niet meer mogelijk te reageren op deze inhuuropdracht.
Projectleider Burgerzaken - Gemeente Katwijk
Vragen over deze opdracht? Neem contact met mij op!
Opdracht
Projectleider Burgerzaken
Gemeente Katwijk
Aanvraagnummer
24361
Duur
6 maanden
Optie tot verlenging
2x 6 maanden
Uren per week
32 tot 36
DAS opdracht
DAS Katwijk
Start
Zo spoedig mogelijk
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Zuid-Holland
Verloopt op
maandag 20 oktober 2025
Tijd & agenda
09:00 uur  
company logo
Beschrijving

De gemeente Katwijk werkt dagelijks aan een leefbare, veilige en toekomstgerichte omgeving voor onze inwoners en ondernemers. Onze ambities zijn groot: van de grootste woningbouwontwikkeling in onze geschiedenis tot het versterken van de kwaliteit van de openbare ruimte en het verbeteren van digitale dienstverlening.

Onze organisatie telt zo’n 650 medewerkers en kenmerkt zich door een platte structuur. We zetten sterk in op persoonlijk leiderschap en geven onze mensen de ruimte om verantwoordelijkheid te nemen. Zo blijven we flexibel en wendbaar en kunnen we snel inspelen op maatschappelijke ontwikkelingen. In diezelfde geest zoeken we partners die vakmanschap combineren met betrokkenheid en die samen met ons werken aan duurzame resultaten voor Katwijk.

Opdracht
De gemeente Katwijk is volop in ontwikkeling en werkt binnen het domein Burgerzaken aan de verdere modernisering van dienstverlening en werkprocessen. Voor de realisatie van een aantal belangrijke implementatietrajecten zoekt de gemeente tijdelijke ondersteuning van een ervaren Projectleider Burgerzaken.
De opdrachtnemer is verantwoordelijk voor het zelfstandig voorbereiden, plannen en uitvoeren van projectmatige activiteiten, gericht op het opleveren van vooraf afgesproken projectresultaten. Daarbij ligt de nadruk op implementaties van nieuwe systemen en koppelingen, maar ook op optimalisatie van bestaande processen.
De werkzaamheden worden uitgevoerd in nauwe afstemming met de opdrachtgever en betrokken stakeholders, waarbij de opdrachtnemer de voortgang, risico’s en afhankelijkheden bewaakt en tijdig rapporteert. De focus ligt op het behalen van concrete en meetbare resultaten binnen een tijdelijke opdracht.

Doel
1. Succesvolle implementatie van:

  • Qmatic Cloud Experience
  • Onderzoeksmodule
  • E-diensten, inclusief zaakgericht werken en zaakkoppelingen
  • Koppeling BAG-BRP
  • Oribi
  • KeyBurgerzaken naar Raadplegen Derden

2. Een afgerond implementatieplan per project, inclusief planning, risicoanalyse en acceptatiecriteria.
3. Ingebruikname van de nieuwe functionaliteiten door de organisatie, inclusief overdracht naar beheer en eindgebruikers.
4. Waar nodig: bijdrage aan projecten op het gebied van Verkiezingen, ENSIA, DigiD-assessments en andere verander- en optimalisatietrajecten binnen Burgerzaken.
5. Planning oplevertermijn: 

Periode 1: Start – 6 maanden
Resultaten uiterlijk opgeleverd eind contractperiode:

  • Projectinitiatie en implementatievoorbereiding
  • Deelopleveringen implementaties
  • Overdracht en borging

Periode 2: Verlenging 6 – 12 maanden (indien van toepassing)
Resultaten uiterlijk opgeleverd eind verlenging 1:

  • Vervolgopleveringen implementaties
  • Procesoptimalisatie
  • Ondersteunende trajecten

Periode 3: Verlenging 12 – 18 maanden (indien van toepassing)
Resultaten uiterlijk opgeleverd eind verlenging 2:

  • Resterende implementaties en koppelingen
  • Afronding en overdracht
  • Professionalisering Burgerzaken

Vereisten/ knock-outcriteria  
1. Zelfstandigen zonder personeel (zzp’ers) zijn welkom om in te schrijven op deze opdracht. In dat geval dient de inschrijver overtuigend aan te tonen dat de aangeboden kandidaat zich in het economisch verkeer gedraagt als zelfstandig ondernemer. Denk hierbij aan aspecten zoals meerdere opdrachtgevers, het zelf dragen van ondernemersrisico, en het zelfstandig bepalen van werktijden en tarieven. Bij een voorgenomen gunning zal de gemeente Katwijk nadere informatie opvragen om de zelfstandigheid te verifiëren;
2. Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren. 
3. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi), incl. juiste SBI Code;
4. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stel moet de inschrijver over een geldige certificering van de Stichting Normering Arbeid (SNA) op basis van de norm NEN 4400-1 (voor Nederlandse ondernemingen) of NEN 4400-2 (voor buitenlandse ondernemingen).
5. Aantoonbare werkervaring met implementaties van systemen binnen het sociaal domein zoals Qmatic, Key2Burgerzaken, e-Diensten, BAG-BRP-koppelingen en Oribi;
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als projectleider op het gebied van ICT binnen een gemeente;
7. Een maximum uurtarief van €115- excl btw en inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten) 
8.  Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van Bedrijfskunde, Technisch Bedrijfskunde of Informatica (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met voorbereiden, plannen en uitvoeren van gemeentelijke IV- of Burgerzakenprojecten (20 punten);
10. Minimaal 3 jaar aantoonbare project-/implementatie-ervaring in de afgelopen 6 jaar op het gebied van ICT binnen een (semi) overheidsinstantie (25 punten);
11. Minimaal in bezit van een Prince2 certificaat (10 punten);
12. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als projectleider op het gebied van Burgerzaken binnen een gemeente (30 punten).

Competenties
Resultaatgerichtheid:
Levert aantoonbaar projectresultaten op, inclusief implementaties en overdraagbare projectdocumentatie;
Analytisch vermogen:
Kan knelpunten en risico’s vroegtijdig signaleren en oplossingen formuleren;
Samenwerkingsgerichtheid:
Verbindt interne afdelingen (ICT, functioneel beheer, CISO, management) met externe leveranciers;
Plannen en organiseren:
Realistische projectplanning, strakke voortgangsbewaking en overdracht naar beheer;
Communicatieve vaardigheid: Helder communHelder communiceren op bestuurlijk, management- en operationeel niveauiceren op bestuurlijk, management- en operationeel niveau.

Beoordeling  
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen 
Flextender beoordeelt de cv’s op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling”. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. 

Stap 2: Selectie van cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd 
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”. 

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling. 
 
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek 
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. 

Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. 
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. 

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. 
 
Stap 4: Selectiegesprek 
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. 

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. 

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal . Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

Fee Flextender 
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag 
Is hybride werken mogelijk: Ja 

Planning  
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland o24-10-2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op  bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. 

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  
  • De inschrijver moet ingeschreven zijn bij de Kamer van Koophandel met ten minste één relevante SBI-code die terbeschikkingstelling van arbeid aangeeft, zoals vereist op grond van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI).
    Toegestane SBI-codes zijn: 78.2 – Uitzendbureaus en banenpools (detachering) of 78.3 – Payrolling en personeelsbeheer;
  • De inschrijver moet beschikken over een geldige certificering van de Stichting Normering Arbeid (SNA) op basis van de norm NEN 4400-1 (voor Nederlandse ondernemingen) of NEN 4400-2 (voor buitenlandse ondernemingen). Dit certificaat waarborgt dat de onderneming voldoet aan verplichtingen op het gebied van loonheffingen, omzetbelasting en het voorkomen van illegale arbeid. Indien de inschrijver niet kan voldoen aan de gevraagde SNA-certificering, accepteren wij in dat geval een combinatie van:
    * Een recente WKA-verklaring (verklaring betalingsgedrag keten- en inlenersaansprakelijkheid) van de Belastingdienst, en
    * Het gebruik van een G-rekening voor de afdracht van loonheffingen.
  • Voor deze opdracht wordt het facturatieproces uitgevoerd volgens de werkwijze van Katwijk. Bij gunning ontvangt u hierover aanvullende informatie.

Meer informatie 
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 15 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 16 oktober 2025 gepubliceerd op onze website.
Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen.
Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
 

NVI: vraag: Kan er geschoven worden in werkdagen? Kandidaat wil voor prive redenen vrij zijn op dinsdag. Dus werken op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag.
Antwoord: dit moet geen probleem vormen, indeling van de werkdagen is in overleg.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 20 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.