Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de . Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
De gemeente Katwijk werkt dagelijks aan een leefbare, veilige en toekomstgerichte omgeving voor onze inwoners en ondernemers. Onze ambities zijn groot: van de grootste woningbouwontwikkeling in onze geschiedenis tot het versterken van de kwaliteit van de openbare ruimte en het verbeteren van digitale dienstverlening.
Onze organisatie telt zo’n 650 medewerkers en kenmerkt zich door een platte structuur. We zetten sterk in op persoonlijk leiderschap en geven onze mensen de ruimte om verantwoordelijkheid te nemen. Zo blijven we flexibel en wendbaar en kunnen we snel inspelen op maatschappelijke ontwikkelingen. In diezelfde geest zoeken we partners die vakmanschap combineren met betrokkenheid en die samen met ons werken aan duurzame resultaten voor Katwijk.
Opdracht
Als Adviseur Wpg ben jij het eerste aanspreekpunt voor alles rondom de Wpg (Wet politiegegevens) binnen de gemeente Katwijk. Je bent verantwoordelijk voor het adviseren, ontwikkelen en implementeren van privacybeleid en procedures en ondersteunt bij audits. Je zorgt ervoor dat processen rondom persoonsgegevens voldoen aan wet- en regelgeving en ondersteunt projecten en afdelingen met advies over privacyvraagstukken.
Als adviseur WPG hou je je o.a. bezig met:
- Je adviseert over de toepassing van de Wpg binnen onze organisatie en bent eerste aanspreekpunt voor de Wpg;
- Je ontwikkelt en implementeert procedures en richtlijnen mbt de Wpg;
- Je begeleidt interne en externe Wpg-audits;
- Je signaleert risico’s, voert risicoanalyses uit en adviseert over passende maatregelen;
- Je verzorgt kennisdeling en vergroot het privacy bewustzijn binnen de organisatie;
- Je werkt samen met verschillende afdelingen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
3. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi), incl. juiste SBI Code;
4. De inschrijver moet beschikken over een geldige certificering van de Stichting Normering Arbeid (SNA) op basis van de norm NEN 4400-1 (voor Nederlandse ondernemingen) of NEN 4400-2 (voor buitenlandse ondernemingen).
5. Inzetbaar vanaf medio november 2025 tot en met begin medio mei 2626 voor 9 uur per week;
6. Een maximum uurtarief van €90,- excl btw en inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
7. Minimaal een aantoonbaar afgerone hbo bachelor opleiding;
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met WPG en privacy bij een gemeente of gemeentelijke instelling;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
9. Een afgeronde hbo-opleiding in de richting van Rechten (met specialisatie privacy, IT-recht of bestuursrecht), Bestuurskunde of overheidsmanagement, Informatiekunde of IT-beveiliging (met focus op privacy/gegevensbescherming), Security & Privacy (20 punten);
10. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met WPG en privacy bij een gemeente of gemeentelijke instelling (40 punten);
- meer dan 5 jaar aantoonbare werkervaring met WPG/AVG (40 punten);
- 3 tot 5 jaar aantoonbare werkervaring met WPG/AVG (30 punten);
- 2 tot 3 jaar aantoonbare werkervaring met WPG/AVG (20 punten);
- minder dan 2 jaar aantoonbare werkervaring met WPG/AVG (0 punten);
11. Aantoonbare werkervaring met interne of externe WPG/AVG-audits (40 punten);
- Meer dan 3 uitgevoerde audits of auditbegeleidingen in de afgelopen 3 jaar (40 punten)
- 2 of 3 uitgevoerde audits of auditbegeleidingen in de afgelopen 3 jaar (25 punten);
- 1 uitgevoerde audits of auditbegeleidingen in de afgelopen 3 jaar (15 punten);
- geen uitgevoerde audits of auditbegeleidingen in de afgelopen 3 jaar (0 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Verantwoordelijkheid: Draagt zorg voor correcte toepassing van de WPG en ziet toe op naleving van wet- en regelgeving.
Oordeelsvorming: Analyseert complexe situaties en neemt gefundeerde beslissingen over risico’s en maatregelen.
Communicatief: Geeft heldere adviezen, vertaalt juridische regels naar praktische handvatten en deelt kennis met collega’s.
Nauwkeurigheid: Werkt secuur en controleert processen, procedures en auditrapporten om privacy en compliance te waarborgen.
Benodigd aantal professionals
1.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling”. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie van cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het interview wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het interview wordt gevoerd door twee of meerdere vertegenwoordigers van de opdrachtgever. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de gemeente Katwijk het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Opdrachtgever behoudt het recht om (de opdracht) niet te gunnen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal . Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 3 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 31 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- De inschrijver moet ingeschreven zijn bij de Kamer van Koophandel met ten minste één relevante SBI-code die terbeschikkingstelling van arbeid aangeeft, zoals vereist op grond van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI).
Toegestane SBI-codes zijn: 78.2 – Uitzendbureaus en banenpools (detachering) of 78.3 – Payrolling en personeelsbeheer;
- De inschrijver moet beschikken over een geldige certificering van de Stichting Normering Arbeid (SNA) op basis van de norm NEN 4400-1 (voor Nederlandse ondernemingen) of NEN 4400-2 (voor buitenlandse ondernemingen). Dit certificaat waarborgt dat de onderneming voldoet aan verplichtingen op het gebied van loonheffingen, omzetbelasting en het voorkomen van illegale arbeid. Indien de inschrijver niet kan voldoen aan de gevraagde SNA-certificering, accepteren wij in dat geval een combinatie van:
* Een recente WKA-verklaring (verklaring betalingsgedrag keten- en inlenersaansprakelijkheid) van de Belastingdienst, en
* Het gebruik van een G-rekening voor de afdracht van loonheffingen.
- Voor deze opdracht wordt het facturatieproces uitgevoerd volgens de werkwijze van Katwijk. Bij gunning ontvangt u hierover aanvullende informatie.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 17 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 18 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 27 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.